همشهری آنلاین: معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه گفت: رسانه‌ها باید به روشنگری خانواده‌ها پرداخته تا از اغفال جوانان برای پناهجویی به کشورها جلوگیری کنند، زیرا این امر منجر به مرگ وبیماری آنها می‌شود.

حسن قشقاوی

به گزارش ایرنا، «حسن قشقاوی» روز سه شنبه در حاشیه پنجمین نشست نیروی انتظامی با سفرا و کاردارهای مستقر در تهران، در جمع خبرنگاران افزود: قاچاق انسان توسط انسان های سودجویی انجام می شود که با اغفال جوانان و با بهشت نمایی و همچنین به بهانه ایجاد اشتغال، آنها را به سمت کشورهایی از جمله استرالیا سوق می دهند.

وی ادامه داد: هرچند این افراد به صورت قانونی از کشور خارج می شوند اما بعد از خروج، در منطقه‌ای در اندونزی سوار بر کشتی های مرگ شده که 90 درصد این کشتی ها به سال نمی رسند، یا گاها در منطقه تحت حاکمیت استرالیا و اندونزی در اردوگاه های سخت جان می سپارند.

قشقاوی گفت: وظیفه رسانه ها این است که پیشگیری را بر درمان مقدم دانسته و به روشنگری خانواده‌ها بپردازند، زیرا جوانان به راحتی اغفال می‌شوند، مانند جوانی که اخیرا به خاطر فاضلاب محلی در یکی از اردوگاه‌های اقامتی دچار مشکل تنفسی شد.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه این وزارتخانه همکاری تنگاتنگی با پلیس داشته و در مذاکرات کنسولی در کنارش پلیس حضور دارد، افزود: در سال های اخیر یادداشت و تفاهمنامه هایی برای مبارزه با موادمخدر، جرایم سازمان یافته و قاچاق انسان با پلیس کشورهای مختلف به امضا رسیده است.

قشقاوی با بیان اینکه معاونت تخصصی مبارزه با موادمخدر در این وزارتخانه وجود ندارد، تصریح کرد: در کنسولگری رابطه فعالی در این زمینه با نیروی انتظامی وجود دارد و پلیس در کاهش جرایم در کشورهای دیگر موفق عمل کرده، بگونه‌ای که در سال‌های اخیر(دو سال اخیر) هیچ فردی به بهانه موادمخدر در عربستان دستگیر نشده است.

 

کد خبر 274202

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha