همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه اتباع غیرمجازی که در کشور دستگیر و طرد شده بار دیگر مخفیانه وارد کشور می‌شوند گفت: قاچاقچیان انسان از انتقال هر تبعه ۱.۵ میلیون تومان سود کسب می‌کنند.

به گزارش مهر، سردار حسین ذوالفقاری در مورد ورود اتباع غیرمجاز به کشور اظهار داشت: بیشتر این افراد از خلاء های مرزی و از طریق خشکی و دریا وارد کشور می شوند. به دلیل اینکه بخشی از مرزهای جنوب شرقی هنوز مسدود نشده است این افراد از طریق راه های کوهستانی مخفیانه وارد کشور می‌شوند.

وی ادامه داد: بیشتر اتباع غیرمجاز پس از ورود به کشور شناسایی، دستگیر و طرد می‌شوند اما بار دیگر از مسیرهای ناشناخته و بعضاً صعب العبور وارد کشور می‌شوند.

فرمانده مرزبانی با انتقاد از عدم اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری اتباع غیرمجاز افزود: اگر جاذبه حضور در کشور وجود نداشته باشد اتباع غیرمجاز نیز وارد کشور نمی‌شوند. اجرا نشدن قانون ممنوعیت به کارگیری اتباع غیرمجاز باعث شده است که این افراد برای کار به کشور وارد شوند و همین موضوع زمینه ماندن این افراد را فراهم کرده است.

به گفته ذوالفقاری، مشکلی که در سالهای اخیر به وجود آمده این است که اتباع به صورت مجاز وارد کشور می‌شوند اما دیگر به کشورشان باز نمی‌گردند. ورود اتباع می‌تواند با شیوع و اپیدمی انواع بیماری همراه باشد به گونه‌ای که چندی قبل شاهد ورود بیماری وبا توسط اتباع غیرمجاز همسایه شرقی بودیم.

وی با اشاره به نقش قاچاقچیان انسان گفت: این افراد سرشبکه های انتقال اتباع غیرمجاز هستند و به دلیل اشراف به راه و مسیرها به صورت نقطه ای اقدام به جابجایی اتباع غیرمجاز می کنند و از این طریق به ازای انتقال هر نفر از مرز 1.5 میلیون تومان سود نصیب شان می‌شود.

کد خبر 263455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha