سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت سامسونگ برای اینکه بتواند از تکنولوژی‌هایی در گوشی‌های اندرویدی‌اش استفاده کند، مبالغ کلانی به شرکت مایکروسافت پرداخت می‌کند، زیرا امتیاز این تکنولوژی‌ها به نام مایکروسافت ثبت شده‌اند.

سامسونگ

براساس گزارش BBC، شركت سامسونگ سال گذشته براي اينكه بتواند از تكنولوژي مايكروسافت در تجهيزات تحت اندرويد شركت گوگل استفاده كند،‌مبلغ يك ميليارد دلار به شركت مايكروسافت پرداخت كرده‌است.

اين آمار در اسناد و مدارك حقوقي ثبت شده‌اند كه مايكروسافت آنها را عليه سامسونگ تهيه كرده‌است. اين پرونده درباره توافقنامه استفاده از حق‌امتيازي است كه منجر به پرداخت يك ميليارد دلار توسط سامسونگ شده‌است.

سامسونگ طي سال جاري يكي از پرداخت‌هايش را با تاخير انجام داده و اكنون پرداخت‌هايش را به كلي متوقف كرده‌است زيرا ادعا مي‌كند مايكروسافت در سال گذشته با به دست آوردن مالكيت نوكيا، توافقنامه را زير پا گذاشته‌است.

شركت مايكروسافت با رد اين ادعا مي‌گويد توافقنامه حق‌امتياز شامل مقررات شفاف و روشني است كه به اين شركت اجازه مي‌دهد شركت‌هاي ديگري را خريداري كند و در عين حال پول حق‌امتياز را از سامسونگ دريافت كند.

اين توافقنامه كه در سال 2011 امضا شده‌است، پيماني هفت‌ساله است كه براساس آن در سال دوم آن سامسونگ يك ميليارد دلار به مايكروسافت پرداخت كرده‌است. مبلغي كه سامسونگ بايد به مايكروسافت پرداخت كند متناسب با تعداد گوشي‌هاي اندرويدي كه سامسونگ به فروش مي‌رساند و قيمت گوشي‌ها،‌نوسان دارد.

شكايت‌ها عليه اين توافق‌نامه از اوايل سال جاري و از زماني آغاز شد كه سامسونگ در پرداخت تاخير كرد. اكنون اين شركت به كلي از پرداخت طبق توافقنامه، سرباز مي‌زند زيرا ادعا دارد اين توافقنامه دو جانبه بوده و مايكروسافت در مقابل تعهد داده از تكنولوژي‌هاي اين شركت استفاده كند. اكنون سامسونگ نيز قصد دارد از مايكروسافت شكايت كند.

گمان مي‌رود درحدود 25 شركت ديگر نيز براي دريافت مجوز استفاده از تكنولوژي‌هايي كه امتياز آنها به  مايكروسافت تعلق دارد، به اين شركت پول پرداخت مي‌كنند. مايكروسافت از سال 2010 برنامه‌اي را براي دريافت حق استفاده از تكنولوژي‌هايي كه به نام او ثبت شده‌اند را از شركت‌هاي مصرف‌كننده آغاز كرد. برهمين اساس درآمدي كه مايكروسافت در حال حاضر از اندرويد،‌ پركاربرترين سيستم‌عامل موبايل جهان، دارد از درآمد سيستم‌عامل ويندوز موبايل بيشتر است.

کد خبر 274182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha