همشهری آنلاین: معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اگر چه رئیس جمهور اعلام کرده است که دولت در حال تدوین لایحه‌ای برای ساماندهی مسائل صنفی رسانه‌ها است، گفت: اما آقای روحانی تاکید دارند که چنین لایحه ای باید توسط خود صنف رسانه تهیه و تنظیم شود.

انتظامی

به گزارش  مهر، حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست نقد و بررسی پیش نویس لایحه سازمان نظام رسانه‌ای که در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها برگزار می‌شد، در سخنان کوتاهی با قدردانی از صاحب نظران، حقوق دانان، روزنامه نگاران و رسانه‌های مختلف که در مدت اخیر به انعکاس نظرات مختلف پیرامون این متن پرداخته‌اند، گفت: این مساله به دلیل اهمیت و خطیر بودن آن حتما باید با نظر همه ذینفعان مشترک، به ویژه روزنامه نگاران، اساتید ارتباطات و مدیران رسانه‌ها، نهایی شود.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در این خصوص تاکید کرد: خود آقای رئیس جمهور هم اگرچه گفته‌اند که ما در حال تدوین لایحه‌ای برای ساماندهی مسائل صنفی رسانه‌ها هستیم، تاکید کرده‌اند که چنین لایحه‌ای باید توسط خود ذینفعان تدوین و تنظیم شود.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد افزود: نفس اینکه ما به این مساله دامن می‌زنیم و از رسانه‌ها تقاضا کرده‌ایم و می‌کنیم که چنین جلساتی را برگزار کنند، از همین زاویه است و لذا اصلا نباید در تدوین چنین لایحه‌ای عجله کنیم.

انتظامی همچنین با اشاره به قوانین لازم برای ساماندهی وضعیت فعالیت صنفی در عرصه رسانه گفت: نکته و خطی که ما از لایحه جامع رسانه‌های همگانی برداشت کرده‌ایم و آن را دنبال می‌کنیم این است که این مسائل را در دو قانون مکمل هم ببینیم یکی سازمان نظام صنفی رسانه که باید واسطه و رابط بین روزنامه نگاران با یکدیگر، روزنامه نگاران با رسانه‌ها و روزنامه نگاران با حاکمیت قانون باشد. قانون دیگر هم باید به رسانه‌های همگانی بپردازد که رابطه بین این رسانه‌ها با شهروندان و حاکمیت است. در این قانون حقوق رسانه، حقوق حاکمیت و حقوق شهروندان را باید توأمان با هم دید.

کد خبر 274067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha