دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: قائم مقام مدیر اجرایی طرح کلان ملی دانش و فناوری "استفاده از آب دریا و آب‌های شور برای کاربرد در کشاورزی، شرب و صنعت" گفت: هنوز با وجود گذشت دو سال از تصویب این طرح از سوی شورای عالی عتف، میزان بودجه‌ای که باید دستگاه اجرایی در اختیار طرح قرار دهد، مشخص نشده است.

به گزارش مهر، علی شاه‌نظری گفت: دستگاه اجرایی این طرح کلان ملی، وزارت جهاد کشاورزی است که هنوز نامه رسمی برای اجرایی شدن این طرح در دستور کار قرار نگرفته است.

وی عنوان کرد: از این رو، از سوی جهاد کشاورزی تامین بودجه نشده است و این تعیین نشدن موجب به تعویق افتادن تخصیص بودجه به این طرح شده است.

شاه‌نظری اظهار داشت: تاکنون یک میلیارد تومان از سوی شورای عالی عتف به طرح اختصاص یافته و بر این اساس اکنون باید دستگاه اجرایی به تامین بودجه بپردازد.

قائم مقام مدیر اجرایی طرح کلان ملی با توضیح این که کمیته راهبردی هنوز مبلغ اختصاصی از سوی دستگاه اجرایی به طرح را مشخص نکرده است، در ادامه توضیح داد: ابتدا باید کمیته راهبردی میزان بودجه‌ای را که باید از سوی دستگاه اجرایی به طرح اختصاص یابد را تعیین کند و بعد از آن بودجه از سوی دستگاه اجرایی به طرح تخصیص یابد.

شاه‌نظری با اشاره به این که مدت زمان اجرایی طرح 3 سال بوده، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با این وضعیت بودجه‌ای، زمان اجرایی طرح کلان ملی، با دو سال تعویق در عرض 5 سال به مرحله اجرایی شدن برسد.

وی این موضوع را که وزارت علوم قرار است 5 میلیارد تومان این طرح را بر عهده بگیرد توضیح داد: زمانی که عتف بودجه‌ای را به طرح اختصاص می‌دهد بعد از آن باید دستگاه اجرایی به اختصاص بودجه بپردازد و در حال حاضر هم منتظر اختصاص بودجه از سوی وزارت جهاد کشاورزی (دستگاه اجرایی) هستیم.

قائم مقام مدیر اجرایی طرح کلان ملی اظهار داشت: این به معنی آن است که با وجود گذشت دو سال از تصویب طرح، دو میلیارد بودجه برای اجرایی طرح داشته باشیم که تنها یک میلیارد به طرح اختصاص پیدا کرده است و آن هم از سوی عتف بوده است.

کد خبر 274045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha