یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رای گیری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در برزیل آغاز شد. پس از دوره ممنوعیت تبلیغات نامزدان انتخابات برزیل، صد و چهل و دو میلیون نفر واجد شرایط روز یکشنبه در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی شرکت خواهند کرد.

آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری برزیل

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه،  آخرین نظرسنجی‌ها در برزیل نشان می‌دهد، دیلما روسف بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات امروز دارد.

مارینا سیلوا نامزد حزب سوسیالیست برزیل که رقیب اصلی روسف است بیست و چهار درصد آرا را به خود اختصاص داد.

نظرسنجی ها نشان می دهد، مارینا سیلوا، نامزد انتخاباتی که در صدر قرار داشت از آئسو نوس، از حزب سوسیال دموکرات و دیلما روسف، رئیس جمهور کنونی این کشور عقب افتاده است.

موسسه نظرسنجی ایبوپه اعلام کرده است که روسف در دور نخست، 46 درصد آرا را به خود اختصاص می دهد و نوس و سیلوا به ترتیب حائز 27 و 24 درصد آرا خواهند شد.

موسسه دیتافولا، درصد آرای روسف را 44 درصد، درصد آرای نوس را 26 و برای سیلوا 24 درصد آرا را پیش بینی کرد. این در حالی است که مرکز CNT برای روسف ، نوس و سیلوا به ترتیب 40.6 ، 24 و 21.4  درصد را پیش بینی کرد.

این انتخابات به طور گسترده ای به عنوان یک همه پرسی در خصوص عملکرد دوازده ساله حزب کارگر که روسف از اعضای آن است به شمار می رود.

نامزدان انتخابات برزیل برای به دست آوردن حمایت فقرای این کشور تلاش می کنند.

دولت چپگرای برزیل در چند سال گذشته در رونق بخشیدن به اقتصاد این کشور همزمان با توزیع کمک ها در بین افراد فقیر موفقیت نسبی داشته است.

کد خبر 273974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha