یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات بیمارستان دالاس که تنها بیمار ابولا شناسایی شده در خاک آمریکا در آن بستری است، روز شنبه ۴ اکتبر (۱۲ مهر)‌ اعلام کردند که وضعیت او بحرانی است.

به گزارش آسوشیتدپرس بیمارستان پرسبیتارین دالاس تگزاس که این بیمار به نام تامس اریک دانکن در آن بستری است،‌ جزئیات بیشتری درباره وضعیت او منتشر نکرده‌اند. این بیمارستان قبلا گفته بود که دانکن در بخش ایزوله نگهداری می‌شود و وضعیتش وخیم اما پایدار است.

دانکن ماه گذشته از کشور زادگاهش لیبریا که بیماری ابولا در آن همه‌گیر شده است، به تگزاس بازگشت و پس از مدتی علائم بیماری را نشان داد.

مقامات بهداشتی روز شنبه اعلام کردند حددود ۵۰ نفر که با دانکن تماس داشته‌اند، از جمله ۹ نفر که تصور می‌رود در معرض خطر بیشتری باشند، از لحاظ علائم این بیماری مرگبار تحت نظر قرار دارند. تا به حال هیچکدام از این افراد علائمی از ابولا را بروز نداده‌اند. به گفته تام فریدن، رئیس مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) از جمله افراد تحت نظر اشخاصی هستند که سوار بر آمبولانسی بودند که دانکن را پیش از تشخیص به بیمارستان برده بود.

روز جمعه کارکنان بخش مواد خطرناک آپارتمانی در دالاس را که دانکن هنگام بیمار شدن در آن اقامت داشت، ضدعفونی کردند. اقلام این آپارتمان در بشکه‌های صنعتی مهر و موم و در کامیون‌هایی قرار داده شدند تا بتوان انها برای دفع دائمی انتقال داد.

خانواده‌ای که در این آپارتمان زندگی می‌کردند به یک خانه خصوصی در شهرک بسته منتقل شده‌اند و در آنجا به دقت تحت نظر قرار دارند. مقامات شهر دالاس ابتدا در یافتن جایی برای سکونت لوئیس تروه که لیبریایی‌تبار است، پسر ۱۳ ساله‌ و دو پسر عمویش به دردسر افتاده بودند.

تشخیص نخستین مورد ابولا در خاک آمریکا نگرانی‌های درباره انتشار این بیماری که در غرب آفریقا باعث مرگ ۳۴۰۰ نفر شده است، در ایالات متحده شده است. اما مقامات بهداشتی فدرال می‌گویند که اطمینان دارند که می‌تواند مانع از انتشار این بیماری شوند.

ویروس ابولا هوابرد نیست (از طریق قطرک‌های تنفسی منتقل نمی‌شود) و فقط هنگامی انتشار می‌یابد که تماس مستقیم با مایعات بدنی - خون، عرق، مدفوع، ادرار، بزاق یا منی- شخص عفونت‌یافته‌ای که علامت‌دار شده است، رخ دهد.

دانکن در ۲۰ سپتامبر وارد دالاس شد و چند روز بعد علائم بیماری را نشان داد. او پس از یک مراجعه اولیه به بخش اورژانس بیمارستان پرسبیتارین دالاس، با وجود اینکه به یک پرستار گفته بود که به در منطقه شیوع ابولا در غرب آفریقا بوده است، به خانه فرستاده شد. او دو روز بعد، در اواخر روز یکشنبه هفته گذشته به بیمارستان بازگشت و از آن هنگام در بخش ایزوله نگهداری می‌شود.

بیمارستان در بیانیه خبری که در اواخر روز جمعه منتشر کرد در نهایت اعلام کرد پزشکی که در ابتدا دانکن را درمان کرده بود، به سابقه سفر او دسترسی داشته است. قبلا در روز پنجشنبه اعلام شده بود که نقصی در سیستم‌های ثبت الکترونیکی بهداشتی باعث جدا شدن جریان‌های کاری پزشک و پرسنل پرستاری شده بود و پزشک به سابقه سفر دانکن دسترسی نداشته است.

کد خبر 273948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha