جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
۰ نفر

برنامه تهرانگردی احمد مسجدجامعی در حالی در منطقه۹ دنبال شد که حضور وی در سازمان هواشناسی کل کشور و صحبت با رئیس آن درخصوص ماجرای قطع درختان و همچنین ناخوانا بودن تصاویر رادار هواشناسی به‌خاطر پارازیت، از جالب‌ترین قسمت‌های برنامه بود.

مسجد جامعی

در برنامه روز گذشته، تهرانگردان ابتدا در كنار برج آزادي كنار هم جمع شدند و از قسمت‌هاي مختلف اين نماد شهري پايتخت بازديد كردند. مسجدجامعي، عضو شوراي شهر تهران نيز از نزديك در جريان مشكلات اين برج قرار گرفت. در اين ميان شاه علي، مدير برج آزادي نيز از آبريزش‌هاي واقع در بالاي برج آزادي گلايه و اعلام كرد كه اين آبريزش‌ها سبب شده خسارات زيادي به پيكره برج آزادي وارد شود. گفتني است كارشناسان و فعالان حوزه ميراث فرهنگي ازجمله احمد حكيمي‌پور، رئيس كميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران، مشكلاتي را كه چند وقتي است گريبانگير برج آزادي شده بيشتر به مديريت چندگانه آن ارتباط مي‌دهند و ايجاد مديريت واحد را مهم‌ترين راهكار در ساماندهي آن عنوان مي‌كند.

مدير برج آزادي همچنين قسمت‌هايي از سينماي برج آزادي را به مسجدجامعي و تيم همراه نشان داد كه تنوع چينش صندلي‌ها يكي از شگفتي‌هاي اين برج بود. شاه علي پرده آبي را نيز كه براي نخستين بار در ايران در برج آزادي رونمايي شده بود را به تيم تهرانگردي نشان داد و عنوان كرد كه با وجود سال‌ها از ساخت اين پرده آب، باز هم اين پرده در نمايش‌هاي مرتبط به‌كار گرفته مي‌شود. اين عضو شوراي شهر تهران در ادامه تهرانگردی خود در حاشیه بازدید از برج آزادی از اختصاص 20 میلیارد تومان برای بهسازی برج آزادی خبر داد. به‌گفته مسجدجامعي یک شرکت ژاپنی برای نور پردازی برج آزادی انتخاب شده و مطالعات زیادی از سوی کمیسیون عمران و شهرسازی شورا براي بهبود فضاي برج صورت گرفته و در اين بين برای بهسازی محیط بیرونی برج 18میلیارد تومان و برای بهبود فضای داخلی برج نیز 2میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

  • دليل احتمالي ناخوانا شدن تصوير رادار هواشناسي

احمد مسجد جامعي در ادامه تهرانگردي صبح ديروز از سازمان هواشناسي كشور نيز بازديد كرد. وي در اين بخش عنوان كرد كه نخسين گزارش هواشناسي مربوط به سال1298 است. مسجدجامعي همچنين از احداث موزه هواشناسي خبر داد و گفت: طبق هماهنگي‌هاي صورت گرفته با اداره كل هواشناسي كشور اين مجموعه ساخته خواهد شد. پرهيزكار رئيس سازمان هواشناسي در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش كه شما بر چه اساس و مجوزي اقدام به قطع درختان در محدوده هواشناسي استان تهران كرده بوديد، گفت:

اينكه گفته شده بود بيش از 150درخت در محدوده هواشناسي تهران قلع و قمع شده بود صحت نداشته به‌طوري كه تنها تعدادي نهال خشك توسط پيمانكار زده شده كه البته به همراه آنها تعدادي نهال سبز نيز از بين رفته است. به گفته وي پيمانكار علمي عمل نكرده و براساس دستور ارائه شده مقرر شد كه اين نهالستان به‌زودي احيا شود و درخت‌ها مجددا كاشته شوند. وي همچنين با بيان اينكه متأسفانه يك سوم تصوير رادار تهران واقع در منطقه پرند ناخواناست اعلام كرد احتمالا به‌دليل وجود پارازيت اين تصوير ناخوانا شده است كه بايد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در مورد چرايي اين تصوير ناخوانا توضيح دهد.

  • حضور در نخستين كارخانه نوشابه‌سازي

تيم تهرانگردي در ادامه برنامه روز جمعه به نخستين كارخانه نوشابه‌سازي ايران رفتند و از نزديك از مراحل توليد و توزيع نوشابه و آب آشاميدني ديدن كردند. اين كارخانه در سال1334 راه‌اندازي شده است. مسجدجامعي در اين بازديد بحث را به سمت بحران كمبود آب برد و سپس از توافقنامه‌اي خبر داد كه براساس آن قرار است براي توليد بيشتر آب آشاميدني تلاش شود. وي در حاشيه بازديد از اين كارخانه با بيان اينكه دستگاه‌هايي كه در اين مجموعه به‌كار گرفته شده است تماماً براساس استانداردهاي بين‌المللي است، گفت: خوشبختانه اين مجموعه آلودگي‌هاي زيست‌محيطي نيز ندارد. اين عضو شوراي شهر تهران در ادامه به همراه تهرانگردان از دومين كلينيك گل و گياه در تهران و فرودگاه مهرآباد نيز بازديد كرد.

کد خبر 273846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha