یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

میزان شکایت‌های مردم از پزشکان در دادسرای انتظامی تهران که به کیفرخواست منجر شده، نسبت به سال ۹۱ افزایش یافته است.

پزشکی

 از كل شكايت‌هاي بررسي شده سال 92در دادسراي انتظامي تهران 58درصد منجر به كيفرخواست شده كه از كل پرونده بيماران سرپايي براي 75درصد و از پرونده‌هاي بيماران بستري براي 47درصد كيفرخواست صادر شده است. براساس اعلام معاون انتظامي نظام پزشكي كشور مقايسه اين آمار با سال 91نشان مي‌دهد كه ميزان صدور كيفرخواست در پرونده بيماران بستري 19درصد و در مورد بيماران سرپايي 30درصد افزايش يافته است.

دكتر علي فتاحي در توضيح اين خبر گفت: 61درصد كل شكايت‌ها و 61درصد كل كيفرخواست‌ها مربوط به بيمارستان‌هاي خصوصي و دي‌كلينيك‌ها مي‌شود. بيمارستان‌هاي دولتي و وابسته به نهادها هم 34درصد از كل شكايت‌ها و 22درصد كل كيفرخواست‌ها را به‌خود اختصاص داده‌اند.

بر اين اساس مقايسه 3 جدول ميزان شكايت‌ها، تعداد كيفرخواست‌ها و درصد صدور كيفرخواست‌ها نشان مي‌دهد بدترين وضعيت در بخش بستري به‌ترتيب مربوط به بيمارستان‌هاي خصوصي، دي‌كلينيك‌ها، بيمارستان شركت نفت، بيمارستان‌هاي دولتي، بيمارستان‌هاي بنياد شهيد، بيمارستان‌هاي نيروي انتظامي و بيمارستان سپاه پاسداران است.

به گفته دكتر فتاحي در سال92تعداد 3761پرونده در هيأت‌هاي بدوي كل كشور تشكيل شده كه پس از بررسي براي 58درصد پرونده‌ها برائت و براي 42درصد محكوميت شامل (اخطار، توبيخ، درج در پرونده، محروميت تا يك و 5سال) صادر شده است. بررسي آراي هيأت‌هاي بدوي نشان مي‌دهد پزشك عمومي با 23درصد، دندانپزشكي با 14درصد، زنان و زايمان و جراحي عمومي هركدام با 10درصد، ارتوپدي 6درصد، چشم 3درصد، جراحي ترميمي، داخلي و اطفال هم هر كدام با 2درصد بيشترين محكوميت را به‌خود اختصاص داده‌اند.

بيشترين محكوميت‌ها در تهران هم متعلق به داروسازان با 87درصد و سپس پزشكان با تخصص‌هاي پوست 85درصد، ترميمي 65درصد، پزشك عمومي 62درصد، آزمايشگاه 61درصد، دندانپزشكي 56درصد، جراحي عمومي 43درصد، اطفال 42درصد، بيهوشي 42درصدو روانپزشكي 38درصد مي‌شود.

کد خبر 273276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha