جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزرای امور خارجه ایران و ایتالیا در نیویورک دیدار و درباره موضوع‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

ظریف-موگرینی

به گزارش وزارت امور خارجه؛ در این دیدار که دیروز در نیویورک انجام شد درباره ثبات و امنیت در عراق، تروریسم و افراطی‌گری، جنایات گروه تروریستی - تکفیری داعش و روند مذاکرات هسته ای گفتگو شد.

فدریکا موگرینی وزیر امور خارجه ایتالیا که به تازگی به سمت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تعیین شده است و تا قبل از سال آینده میلادی در سمت جدید به طور رسمی مشغول به کار می‌شود با اشاره به نقش ایران در کمک به ثبات منطقه و از جمله در ماه‌های اخیر در عراق، تبادل نظر و مشورت با ایران درخصوص شرایط و بحران‌های منطقه‌ای را مهم خواند.

دکتر محمد جواد ظریف ،وزیر امورخارجه ایران با استقبال از مشورت‌های نزدیک دو طرف، دیدگاه ایران درخصوص مبارزه با تروریسم و تحرکات اخیر ائتلاف ضد داعش را بیان کرد و لــــــزوم پایـــــبندی به موازین بین‌المللی را مورد تأکید قرار داد.

دکتر ظریف حفظ ثبات و امنیت منطقه و تقویت مناسبات دوستانه با همه کشورهای همسایه را اولویت تهران در سیاست خارجی خواند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر امورخارجه کشورمان همچنین با تأکید بر حق طبیعی ملت ایران برای بهره‌مندی از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، دیدگاه‌های کشورمان درخصوص شرایط دستیابی به راه حل جامع در مذاکرات را بیان کرد.

کد خبر 273071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha