همشهری آنلاین: مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دستورالعمل به کارگیری حیوانات در سیرک‌ها بازنگری و به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایرنا، مسعود عالیخانی اظهار کرد: مدتی است موضوع به کارگیری حیوانات وحشی در سیرک‌ها و نمایشگاه‌های حیات وحش بحث روز مدافعان حقوق حیوانات و به تبع آن رسانه‌های مختلف شده است.

از اولین نتایج این اقدامات چندین برابر شدن حجم مکاتبات، جلسات کارشناسی برای سازمان حفاظت محیط زیست است در حالی که قبلا نیز بر اساس شرح وظایف، وضعیت جانوران مورد استفاده در سیرک‌ها و نمایشگاه‌ها توسط سازمان حفاظت محیط زیست پایش می‌شد و با هرگونه تخلف در حد اختیارات و حمایت قانون از سازمان با عاملان آن برخورد قانونی صورت می‌گرفت.

عالیخانی ادامه داد: با نگاه مثبت سازمان در خصوص مشارکت و در مواقعی مداخله سمن‌ها در مسایل محیط زیست اعتراض‌های مختلف به نحوه برخورد با متخلفان به صورت تکراری درآمده و رسیدگی به آن وقت نسبتا زیادی را از بدنه کارشناسی این اداره کل و دفتر تنوع زیستی و حیات وحش می‌گیرد.

وی با تایید انجام برخی برخوردهای نادرست با حیوانات وحشی توسط تعدادی از مدیران و مسئولان سیرک‌ها و نمایشگاه‌های حیات وحش، اظهار کرد: اصل موضوع به کارگیری جانوران وحشی در فعالیت‌های ذکر شده به صورت جدی‌تر در دستور کار قرار گرفته و در حال رسیدگی است و با تشکیل چندین جلسه کارشناسی با حضور کارشناسان سازمان، استادان دانشگاه و نماینده تشکل‌های زیست محیطی دستورالعمل به کارگیری حیوانات در سیرک‌ها در حال بازنگری و به زودی آماده ابلاغ می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به جنبه اقتصادی استفاده از حیوانات وحشی برای اشخاصی که حیوانات وحشی در اختیار دارند، جلوگیری از این فعالیت‌ها باید با دقت بسیار زیاد و با توجه به تمام جوانب موضوع انجام شود و این امر نیازمند برنامه‌ریزی و صرف زمان منطقی است.

کد خبر 272939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha