همشهری آنلاین: اگر گاه به گاه در به خاطر آوردن چیزها دچار اشکال می‌شوید، به این توصیه‌ها عمل کنید:

  • فهرستی از چیزهایی که باید به یاد آورید تهیه کنید، یک تقویم حاوی جزئیات کارهای‌تان در روزهای هفته داشته باشید و یک روند کاری روزانه معین  را حفظ کنید.
  • در ذهن خود ارتباطاتی برای کمک به یاد‌آوری چیزها به وجود آورید؛ مثلا مکان‌ها را در ذهن‌تان با علائمی شاخص مربوط کنید.
  • اشیایی مانند کلیدها را که به طور مرتب استفاده می‌کنید، همیشه در یک جای معین بگذارید.
  • هنگامی که سعی می‌کنید تا نام شخصی که به تازگی ملاقات کرده‌اید، به خاطر بسپارید، نام او را پیش خودتان تکرار کنید.
  • ذهن و بدن‌تان را مشغول و فعال نگه دارید.

HealthDay News,23 July, 2007

کد خبر 27290

برچسب‌ها