شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: درخصوص انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی موافقتی نشده است و ما نیز موافق انتقال آب نیستیم.

ابتکار

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از سد لار که با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر نیرو صورت گرفت، در جمع خبرنگاران، افزود: بیشتر مشکلات موجود از عدم مدیریت این بخش نشأت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در شمال کشور منابع غنی آب داریم ولی در موضوع فاضلاب چندان موفق عمل نشده بنابراین باید الگوی مصرف به درستی اجرا شود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، اظهار داشت: منابع آب باید به درستی مدیریت و مصارف به صورتی تنظیم شود که مشکلات موجود در این بخش بیش از پیش کاهش یابد.

ابتکار با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل اصلی عدم رعایت الگوی مصرف است، گفت: متاسفانه مصرف آب در تهران دو برابر بیشتر از الگوی مصرف است و در بخش کشاورزی نیز الگوی مصرف به درستی صورت نمی‌گیرد و بخش عمده‌ای از منابع آب هدر می‌رود.

وی تصریح کرد: تنها با انتقال آب از حوزه‌ای به حوزه دیگر مشکل حل نخواهد شد چرا که افزایش جمعیت به این شکل در تهران منطقی نیست.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در زمینه حمایت دولت از بخش کشاورزی نیز افزود: در بودجه سال 93 دولت 85 درصد تسهیلات مربوط به این بخش را به توسعه طرح‌های آبیاری تحت فشار اختصاص داد و از این طرح ها حمایت به عمل آورد.

کد خبر 272445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha