دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون درآمد و مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: قطع آب شرب مشترکان پرمصرف تهرانی از امروز و پس از پایان یافتن مهلت یک‌ماهه این شرکت برای اصلاح رفتار مصرف این مشترکان آغاز شد.

آب شرب

به گزارش فارس، سید رسول باقری گفت: از امروز آب شرب ٣٠۵٧ مشترک پرمصرف پس از پایان یافتن مهلت یک‌ماهه این شرکت برای اصلاح رفتار مصرف این مشترکان قطع می‌شود.

وی افزود: محدودیت قطع آب به مدت ٧ ساعت در روز برای آن دسته از مشترکانی است که بیش از ۵٠ متر مکعب آب در یک دوره مصرف می‌کنند.

به گفته وی، ٧٠ درصد این مشترکان در مناطق یک تا ۶ شهرداری تهران سکونت دارند.
باقری با بیان اینکه ٢٢ درصد از مشترکان تهرانی بیش از ٢٠ مترمکعب در ماه مصرف می‌کنند گفت: ٣۵ درصد از آب تهران توسط این گروه مصرف می‌شود.

شهر تهران دارای سه میلیون و ۴٠٠ مشترک آب است که از این میزان سه میلیون و ٢٠٠ مشترک، خانگی هستند.
از عمده‌ترین موارد مصرف نامتعارف آب می‌توان به رفتار مصرفی نادرست مشترکان و نیز بالا بودن متراژ عرصه و اعیان منازل مسکونی اشاره کرد.

پیش‌تر مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرده بود حدود ٣٠٠٠ مشترک بالای ۵٠ مترمکعب در شهر تهران مصرف آب آن‌ها بیش از ۵ برابر بیشتر از الگوی مصرف یعنی ٢٠ متر مکعب است شناسایی شده‌اند.

گام مثبت آبفای استان تهران برای کاهش مصرف آب

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و اینکه همواره آبفای استان تهران این فصل را سخت‌تر از فصل تابستان پیش بینی کرده بود به نظر می‌رسد محدود کردن مصرف آب مشترکان پرمصرف گام خوبی برای کاهش مصرف در فصل پاییز باشد.

پیش‌تر نیز شرکت آبفای استان تهران آب شرب ٣٠٠ مشترک بالای ٢٠٠ مترمکعب آب را به مدت هفت ساعت در روز قطع کرده بود.

۷۰۰ هزار مشترک پرمصرف اخطار کتبی گرفته‌اند

گفته می‌شود در چند ماه گذشته از سوی آبفای استان تهران برای ٧٠٠ هزار مشترک پرمصرف اخطار کتبی ارسال شده است.
از این تعداد مشترک پرمصرف حدود ٩٠٠٠ مشترک بالا‌تر از ۴٠ متر مکعب و ٣٠٠٠ مشترک نیز بالا‌تر از ۵٠ متر مکعب در یک دوره آب مصرف کرده‌اند.

کد خبر 271980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha