همشهری آنلاین: کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به اسکار در مرحله نخست ۱۰ فیلم را معرفی کرد.

فیلم های ایرانی / اسکار

به گزارش ایسنا،‌ کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در مرحله نخست ۱۰ فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «استرداد»، «امروز»، «برف»،‌ «تنهای تنهای تنها»، «چ»،‌ «خسته نباشید»، «خط ویژه»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «سر به مهر» را برای بررسی بیشتر انتخاب کرد.

بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد، جلسه انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی اسکار با میزبانی بنیاد سینمایی فارابی و حضور نمایندگان سازمان سینمایی و خانه سینما برگزار شد.

در این جلسه امیر اسفندیاری به عنوان سخنگوی این هیئت انتخاب شد.

همچنین اعضای این هیئت عبارتند از: حبیب احمدزاده (نویسنده و استادیار دانشگاه)، امیر اسفندیاری (معاونت بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی)، احمد امینی (کارگردان)، آرش امینی (مدیرکل حوزه ریاستی و امور بین الملل سازمان سینمایی)، امین تارخ (بازیگر و مدرس سینما)، ایرج تقی‌پور (تهیه کننده)، پرویز شیخ‌طادی (نویسنده و کارگردان)، محمدباقر قهرمانی (مدرس دانشگاه) و مجید میرفخرایی (مدیر هنری).

در این جلسه محمدرضا جعفری جلوه مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی جشنواره‌ها و جوایز جهانی را فرصتی برای فرهنگ و هنر کشورهای مختلف دانست که داشته‌ها، ویژگی‌ها، تفاوت‌ها و تمایزات خود را در ویترینی جهانی به نمایش بگذارند و تریبونی برای شاخص‌ترین بروز و برترین تجلی خویش بیابند.

وی با اشاره به اتکای آکادمی اسکار و آیین فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی به ظرفیت عظیم رسانه‌ای، بهره‌گیری هوشمندانه از این فرصت را از اولویت هایی شمرد که در تعامل مستقیم میان پدیدآورندگان آثار و متولیان امر به نتیجه ای مطلوب می رسد، امری که در چنین هیأت داوری مشهود است.

محمد مهدی عسگرپور مدیر عامل خانه سینما نیز با ذکر این نکته که دولتمردان در دوره جدید فضای روانی مثبتی ایجاد کرده اند که هم خود و هم اعضای خانواده سینما می بایست قدردانش باشند، بر پیگیری روش مناسب و پرهیز از بی قاعدگی ها و همچنین ترکیب خوب هیأت حاضر و ضرورت معرفی بهترین گزینه ممکن از میان فیلم های اکران شده، تأکید ورزید.

عسگرپور همچنین حساسیت جامعه در خصوص این موضوع را ناشی از موفقیت های سینمای ایران در عرصه اسکار دانست.

بر اساس این خبر، کمیته انتخاب فیلم ایرانی پس از مرور قوانین و مقررات، بحث در خصوص رویکردهای ممکن برای انتخاب فیلم، بررسی فهرست رسمی ۵۸ فیلم به نمایش در آمده در ایران در یک سال گذشته و ارزیابی وضعیت بین المللی عناوین حائز شرایط به فهرستی کوتاه شامل 10 فیلم رسیده است که عبارتند از: آذر، شهدخت، پرویز و دیگران؛ استرداد؛ امروز؛ برف؛ تنهای تنهای تنها؛ چ؛ خسته نباشید؛ خط ویژه؛ زندگی مشترک آقای محمودی و بانو؛ و سر به مهر.

این کمیته، پس از بررسی های تکمیلی جهت انتخاب نماینده ای شایسته برای کشورمان از جهات مختلف، نتایج بعدی را متعاقبا اعلام خواهد کرد.

کد خبر 272343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha