همشهری آنلاین: امیر عابدینی گفت، سیاسی از حضور دایی نگران بود که وی سکوها را به دست گیرد و تماشاگران و بازیکنان به جای پرسپولیس علی دایی را تشویق کنند.

عابدینی

امیر عابدینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس و نیز عواملی که منجر به سوق دادن این تیم از ابتدای فصل به شرایط کنونی شده است، اظهار کرد: بنده معتقدم که پرسپولیس از ابتدای فصل بر اساس بضاعتش بسته شده و به دلیل مسائل مالی نمی‌توانست بازیکنان بزرگی بگیرد که بتواند به آن‌ها پول هنگفتی بدهد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه اسپانسر در سال جاری 30 میلیارد تومان برای این تیم اختصاص داده بود، باید بخش عمده‌ای از این رقم به دیون بازیکنانی که هم‌اکنون در این تیم هستند تعلق می‌گرفت همچنین باشگاه علاوه بر این بازیکنان باید دیون اشخاص حقیقی و حقوقی را پرداخت نمی‌کرد، بنابراین نه اینکه این 30 میلیارد تومان رقم کمی باشد اما به دلیل دیون باشگاه پرسپولیس رقم عمده‌ای از این اعتبار باید در ازای بدهی‌ها پرداخت می‌شد.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در پاسخ به اینکه درخشان به عنوان سرمربی جدید تیم پرسپولیس معتقد است این تیم را در شرایطی تحویل گرفته که از نظر بدنی آماده نیست و نیازمند تقویت در تمامی پست‌هاست، بیان کرد: من تاکنون ندیده‌ام که پرسپولیس از نظر دوندگی در زمین مسابقه کم بیاورد اما باید بگویم مشکل این تیم بضاعت کم تاکتیکی و تکنیکی این تیم است.

عابدینی افزود: آرایش تیمی پرسپولیس به گونه‌ای است که یک تیم جوان می‌تواند آن را پیاده سازد، بنابراین باید عنوان کرد که جوان‌گرایی در پرسپولیس ایجاد شده اما این موضوع نیازمند زمان است.

وی درباره علت حواشی اخیر باشگاه پرسپولیس که گریبان این تیم را گرفته است به ایسنا گفت: پس از آنکه علی دایی با پرسپولیس به توافق رسید آقای سیاسی از ابتدا نگران بودند و می‌گفتند که با حضور علی دایی ما سکوها را از دست می‌دهیم و هویت باشگاه به خطر می‌افتد چرا که تماشاچیان علی دایی را تشویق می‌کنند. همچنین او معتقد بود بازیکنان ممکن است به عشق پرسپولیس به این تیم نیایند بلکه به خاطر علی دایی به مجموعه پرسپولیس اضافه شوند.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس نقش علیرضا رحیمی را نیز در اثرگذاری اتفاقات اخیر این باشگاه پررنگ دانست و بیان کرد: آقای رحیمی از همان روزهای اول گفتند که هر کس طلبی از باشگاه پرسپولیس دارد، حتی به صورت شفاهی نیز بیاید و بگوید که از باشگاه طلبکار است. حتی برای این مسئله نیاز به سند ندارد و باشگاه پرسپولیس طلب‌های او را بررسی می‌کند. این موضوع نشان می‌داد دست علیرضا رحیمی برای پرداخت بدهی‌ها از نظر مالی پر است، در حالی که بعدا متوجه شدیم به دلیل اختلافات با هیات مدیره بوده است.

عابدینی درباره نوع برکناری علی دایی نیز خاطرنشان کرد: نوع برکناری علی دایی نیز مسئله داشت چرا که باید به زمان برکناری و نوع آن توجه می‌شد و ما باید بدانیم نباید آقای دایی را زیر سوال ببریم چرا که او بر اساس بضاعت باشگاه تیم جوانی بسته بود.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین ضعف تیم علی دایی ناشی از بازیکن‌گیری بوده است، گفت: بازیکنان بزرگی که در باشگاه پرسپولیس حضور داشتند از این باشگاه رفتند و علاوه بر این باشگاه نتوانست مهره‌های درشتی را جذب کند.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه حمید درخشان می‌داند که چه تیمی را تحویل گرفته و نباید این حرف‌ها را درباره تیم سابق بزند، اظهار کرد: درخشان این تیم را در حالی تحویل گرفته که شرایط آن را می‌داند، بنابراین باید نتایج بهتری از دایی کسب کند.

عابدینی افزود: سیاسی باید خط مشی مشخصی را برای باشگاه پرسپولیس تعریف کند و این موضوع را مشخص کند که می‌خواهد مدیریت جدیدی را به باشگاه پرسپولیس اضافه کند، یا اینکه خود او می‌خواهد مدیرعامل باشد و در صورت پذیرش این موضوع باید پاسخگوی اتفاقات در باشگاه نیز باشد. بنابراین روشن نبودن تکلیف باشگاه از هر چیزی مضرتر است چرا که مسائلی که آقای سیاسی خود را درگیر آن کرده از جمله وظایف مدیرعامل است و او نباید خودش را درگیر این مسائل می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه آقایان سریعا باید به فکر یک سیستم تعریف شده قانون‌مند باشند، گفت: در صورت تحقق نیافتن این موضوع مشکلات پرسپولیس بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس با اشاره مجدد به حضور حمید درخشان در این باشگاه اظهار کرد: سابقه حضور درخشان در پرسپولیس همواره به صورت کاتالیزور بوده و در دوره‌هایی که در باشگاه شکاف وجود داشته در این تیم حضور یافته است. سابقه درخشان در این برهه‌های زمانی خوب بوده و نتایج خوبی را نیز کسب کرده است.

عابدینی همچنین درباره اینکه سیاسی عنوان کرده حکم حمید درخشان موقت است، در حالی که سرمربی جدید پرسپولیس اعلام کرده که حکم دائمی‌اش را به او داده‌اند، تصریح کرد: اگر حرف سیاسی درست باشد، بنابراین باید بگویم که آقایان فکر کرده‌اند درخشان به هر باشگاهی برود در انتها بدون تنش و جنجال‌آفرینی باشگاه را ترک می‌کند. بنابراین برای همین او را به باشگاه اضافه کرده‌اند. حال بنابراین در این مقطع زمانی که حمید درخشان را به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس به تیم آورده‌اند باید از او حمایت کنند و چرا عنوان می‌کنند که حکم درخشان موقت است؟

کد خبر 271989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha