دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کیهان کلهر نوازنده چیره‌دست کمانچه و‌آهنگساز به همراه گروه همنوازان و با آواز حسین علیشاپور در روز بزرگداشت مولانا در شهر قونیه کنسرتی برگزار خواهند کرد.

کلهر علیشاپور

 حسین علیشاپور، خواننده آؤاز و ردیف‌دان ضمن اعلام این خبر به همشهری‌‌آنلاین گفت:روز پنجم مهر ماه مصادف با 27 سپتامبر  در جوار مولانا در قونیه ، کنسرتی را به مناسبت بزرگداشت او برگزار می‌کنیم که این کنسرت به مناسبت بزرگداشت جهانی مولانا جلال‌الدین محمد مولوی برگزار می‌شود.

به گفته علیشاپور  در این کنسرت ، ساخته‌های کیهان کلهر بر اشعاری از مولانا  در دستگاه نوا و آواز دشتی خوانده‌ می‌شود.

پیش از این نیز و در جریان تورهای اروپایی کیهان کلهر در سال 2011 ، حسین علیشاپور در کنار کلهر کنسرت‌هایی را در انگلستان ، فرانسه ، مجارستان و بلژیک اجرا کرده‌اند.

در آن کنسرت‌ها، علی بهرامی فرد به عنوان نوازنده سنتور و مجید خلج، تنبک‌نواز نیز حضور داشتند.

در کنسرت قونیه نیز، علاوه بر بهرامی فرد ، هادی آذرپیرا نوازنده تار ، نوا سلیمانی نوازنده عود و علیرضا ملاحسینی نوازنده تنبک و دف، گروه همنوازان کلهر را تشکیل می‌دهند.

کیهان کلهر نوازنده گروه راه ابریشم، کنسرت‌های بسیاری را در اقصی نقاط جهان برگزار کرده و تاکنون سه مرتبه نیز نامزد جایزه گرمی، معتبرترین جایزه موسیقی جهان شده است .
آلبوم شب، سکوت کویر با صدای محمدرضا شجریان ، تنها نخواهم ماند با سنتورباس علی بهرامی فرد و شهر خاموش همراه با گروه بروکلین رایدر از آثار شاخص او هستند.

حسین علیشاپور نیز از آوازخوانان فعال موسیقی ایرانی است که با بهره گیری از تعالیم استادان آواز مکتب اصفهان ، به شیوه‌ای ، متمایز از شیوه  رایج آواز می‌خواند؛ او نیز آثار بسیاری را اجرا کرده و چند آلبوم با صدای وی در بازار موسیقی عرضه شده است.

علیشاپور از معدود آوازخوانان نسل حاضر است که فعالیت خود را بر حوزه آواز متمرکز کرده است؛ اپراهای حافظ و مولانا و همکاری با مسعود شعاری، نوازنده  برجسته  سه‌تار از دیگر فعالیت‌های او به شمار می‌رود.

کد خبر 271908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha