همشهری آنلاین: رییس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: از ۳۷۰۰ پرونده بورسیه‌ها، ۲۱۰۰ مورد آن بدون اشکال و پرونده ۱۶۰۰ نفر ایراداتی دارد و پرونده آنها در حال بررسی است.

به گزارش ایرنا٬ محمدعلی پورمختار با بيان اين مطلب افزود: تا قبل از مهر ماه تکلیف پرونده بورسیه‌ها مشخص خواهد شد تا وضعیت کسانی که مجاز به ادامه تحصیل هستند با آغاز دانشگاه‌ها معلوم شود.

وی با یادآوری عضویت دو نفر از نمایندگان در کمیته بررسی تعیین مصادیق بورسیه‌ها در وزارت علوم، گفت: این انتصاب با نظر مستقیم سرپرست وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری و در راستای جنبه نظارتی قوه مقننه بوده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما خودمان برای عضویت در کمیته بررسی پرونده‌های بورسیه‌ها در وزارت علوم نقشی نداشتیم و این انتخاب در راستای نظارت بر اقدامات و تصمیمات این کمیته با نظر مستقیم سرپرست وزارت علوم صورت گرفته است.

وی یادآور شد که موضوع بورسیه‌ها و تخلفات آن در کمیسیون اصل نود مجلس مطرح و بررسی شده بود و با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت شفاف‌سازی آن کمیته بررسی تعیین مصادیق بورسیه‌ها در وزارت علوم تشکیل که تا کنون نیز دو جلسه آن با حضور سرپرست وزارت علوم و سایر اعضا برگزار شده است.

این نماینده مجلس گفت: به لحاظ اهمیت موضوع و نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید به درخواست سرپرست وزارت علوم بررسی پرونده بورسیه‌ها در قالب کمیته‌ای در وزارت علوم آغاز شده است که نتایج بررسی‌های این کمیته به طور حتم به اطلاع اعضای کمیسیون آموزش مجلس خواهد رسید.

پورمختار با بیان اینکه به طور حتم کمیته بررسی تعیین مصادیق بورسیه‌های در وزارت علوم نگرانی‌های اعضای کمیسیون آموزش مجلس را در بحث بورسیه‌ها مدنظر قرار می‌دهد، افزود: نگرانی اعضای کمیسیون آموزش مجلس نگرانی ما نیز بوده و بدون ملاحظه این موضوعات تصمیمی در این کمیته گرفته نخواهد شد.

وی ادامه داد: اظهارنظرهای کمیسیون آموزش مجلس در تمامی تصمیم‌گیری‌های کمیته بررسی پرونده‌های بورسیه‌ها لحاظ خواهد شد تا کمترین چالش و تنش را شاهد باشیم.

کد خبر 271777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha