همشهری آنلاین: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده از تولیدات فکری و کارهای پژوهشی، لایحه مقابله با تقلب در فعالیت‌های علمی و پژوهشی تقدیم هیات دولت شد.

به گزارش ایرنا، سعدالله نصیری قیداری در نشست رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور افزود: اداره کل تدوین لوایح و تنقیح قوانین و مقررات وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، «لایحه جامع حقوق مالکیت فکری» را مشتمل بر هر دو شاخه مالکیت صنعتی و مالکیت علمی، ادبی، هنری و ˈمشوق‌های مالیاتی و بیمه‌ای برای نهادها و بنگاه‌های اجرا کننده طرح‌های پژوهشی تدوین کرده است.

وی اظهار داشت: در راستای افزایش نقش دانشگاه‌ها در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری امور آموزش عالی و ارتقاي نقش هیات‌های امنا نیز یک متن قانونی در قالب تصویب‌نامه هیات وزیران یا لایحه در دست تهیه است.

نصیری قیداری با تأكيد بر اينكه رؤسای دانشگاه‌ها تعامل خود را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استان‌های متبوع خود بیشتر کنند، درباره اهم موارد مرتبط با هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری و انتظامی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: ضروری است دانشگاه‌ها جهت افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی به کارمندان و اعضای هیات علمی، کارگاه‌های آموزشی با ماهیت بررسی قانون رسیدگی به تخلفات اداری برگزار کنند.

وی همچنين ایجاد ساختار و تشکیلات مناسب براي ارتقاي جایگاه هیات‌های اداری و انتظامی و همچنین استفاده از افراد حقوقی و دارای مقبولیت عام به منظور عضویت در این هیات‌ها، اجرای مرّ قانون و ضوابط و مقررات مربوطه و صدور آراء قاطع، قانونی و در عین حال توجه به شأن و کرامت انسانی را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 270965

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha