شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

حسین رضازاده که سال‌ها در عرصه ورزش فعالیت کرده با شروع به‌کار دوره چهارم شورای شهر تهران، در کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورا مشغول فعالیت شد.

وي به‌خاطر سابقه كاري‌اش به‌عنوان رئيس كميته ورزش شورا كه زيرمجموعه كميسيون فرهنگي- اجتماعي است نيز انتخاب شد. وي معتقد است كه در اين دوره، شوراي شهر تهران همچنان مانند دوره‌هاي پيشين روي بحث توسعه ورزش همگاني شهروندان تمركز مناسبي دارد چراكه امروزه مجموعه‌‌هاي ورزشي كه در اختيار سازمان ورزش شهرداري و مناطق فعاليت مي‌كنند بيشتر از وزارت ورزش است. رضازاده به همين‌خاطر مي‌گويد كه شوراي شهر مي‌تواند در عرصه ورزش خيلي تأثيرگذار باشد. اين عضو شوراي شهر تهران نظارت و پيگيري با هدف در دسترس بودن ورزش براي اقشار جامعه را مهم‌ترين اقدامات اين كميته در يك‌سال گذشته عنوان مي‌كند. رضازاده بهره بردن از كارشناسان در كميته ورزش، نظارت‌هاي دوره‌اي و مستمر از مجموعه‌هاي ورزشي سازمان ورزش شهرداري و نيز مناطق، توسعه سرانه ورزشي پايتخت از طريق تجهيز اماكن ورزشي عمومي نظير بوستان‌ها و افزايش نيافتن تعرفه اماكن ورزشي در راستاي دسترسي شهروندان به ورزش را ازجمله عملكردهاي شورا و كميته ورزش در يك‌سال اخير مي‌داند. وي استقرار تيم‌هاي استعداديابي در مجموعه‌هاي ورزشي و تقسيم‌بندي مناطق از نظر استعدادهاي ورزشي را از ديگر فعاليت‌هاي انجام شده اعلام مي‌كند و اين اقدامات را نتيجه جدي بودن شوراي شهر تهران در امر ورزش شهروندي و توسعه ورزش همگاني مي‌داند.

رضازاده به يكي از مهم‌ترين اقدامات شوراي شهر تهران در يك‌سال گذشته يعني بررسي و تصويب برنامه 5ساله دوم شهرداري اشاره كرده و مي‌گويد كه در اين برنامه مقرر شده تمام مناطق شهر تهران داراي مجموعه ورزش‌هاي آبي باشند. علاوه بر اين نيز اعلام مي‌كند كه توسعه مجموعه‌هاي ورزشي معلولان و توسعه اماكن ورزشي بانوان و همچنين افزايش سرانه ورزش شهروندي در برنامه گنجانده است.

رئيس كميته ورزش شوراي شهر تهران در رابطه با كاهش تخلفات در مجموعه‌هاي ورزشي نيز مي‌گويد: «شناسنامه‌دار كردن مجموعه‌هاي ورزشي و كنترل آن از طريق نظارت‌هاي مستمر يكي ديگر از اقداماتي است كه ما در اين دوره از شورا بنا نهاديم و من اميد دارم با اين اقدام تخلفات مجموعه‌هاي ورزشي به حداقل برسد. در حال حاضر نظارت ما بر مجموعه‌ها، شامل چگونگي خدمت‌رساني از طريق نظرخواهي از خود مردم و نيز كنترل وضعيت بهداشت و همچنين وضعيت تعرفه‌هاست.» رضازاده عنوان مي‌كند كه كارشناسان مربوط به نظارت بر ورزش شهري حتي در مجموعه‌هاي آبي، كلر آب را هم مي‌سنجند و گزارش‌هايشان را به كميته ورزش شورا ارائه مي‌كنند. وي گرفتن مجوز براي ادامه فعاليت را نيز خط قرمز كميته ورزش مي‌داند. وي در عين حال اضافه مي‌كند كه شورا و شهرداري بايد براي مسئله «ورزش در دسترس شهروندان» بيشتر تلاش كنند تا بانوان هم راحت‌تر به مقوله ورزش‌ و حفظ سلامتي بپردازند.

 

کد خبر 271711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha