بزرگ‌ترین تأمین سرمایه روسیه برای ورود به بازار اوراق بهادار تهران ابراز علاقه کرد.

بورس

مديران ارشد بزرگ‌ترين تأمين سرمايه روسيه به‌منظور همكاري با بازار سرمايه ايران، جلسه‌اي را با اعضاي هيأت مديره سازمان بورس و اوراق بهادار تهران برگزار كردند. به گزارش همشهري، مديران ارشد اين شركت روسي، جلسه‌اي را با اعضاي هيأت مديره سازمان بورس تشكيل دادند كه طي اين جلسه آمادگي خود را براي همكاري با بدنه بازار سرمايه ايران اعلام كردند. ايگور واين، سرپرست گروه روسي با اشاره به اينكه اقتصاد ايران، بزرگ‌ترين اقتصاد در خاورميانه به شمار مي‌رود، از اشتياق شركت‌هاي بين‌المللي براي حضور در بازار سرمايه ايران سخن گفت و افزود:

شركت‌هاي سرمايه‌گذاري فرانكلين تمپلتون، مديريت سرمايه‌گذاري HSBC، شركت سرمايه‌گذاري بلك راك و مديريت سرمايه‌گذاري ING شركت‌هايي هستند كه علاقه‌مند به حضور در بازار سرمايه ايران هستند. اوگفت: از‌ماه جولاي 2010ميلادي(تير1389) تا نوامبر 2013(آبان 92) بازدهي بورس تهران بالغ بر 389درصد بوده كه بازده بورس مسكو در مدت مشابه 10درصد و بازده داوجونز در اين مدت 64درصد گزارش شده است.

ايگور واين در ادامه با مقايسه‌اي ديگر ميان بورس‌هاي تهران، مسكو، دوبي و كويت اشاره داشت: بورس تهران در سال 1967ميلادي راه‌اندازي شد و در اين مدت بالغ بر 350شركت پذيرفته شده در آن فعاليت مي‌كنند درحالي‌كه بورس مسكو در سال 1992ميلادي راه‌اندازي شده است و 280شركت پذيرفته شده دارد. واين با اشاره به اينكه طبق آمار، ايران از لحاظ اقتصادي بزرگ‌ترين كشور در خاورميانه محسوب مي‌شود، اذعان داشت:

ايران بزرگ‌ترين اقتصاد خاورميانه محسوب مي‌شود كه توليد ناخالص داخلي اين كشور 987بيليون دلار تخمين زده شده است درحالي‌كه عربستان سعودي با توليد ناخالص داخلي بالغ بر 928بيليون دلار در رتبه دوم و مصر با 551بيليون دلار در رتبه سوم قرار دارد و پس از آن، امارات با 270بيليون دلار و عراق با 249بيليون دلار در رتبه‌هاي بعدي جاي مي‌گيرند. وي اين ويژگي‌ها را عامل جذب شركت‌هاي بين‌المللي به بازار سرمايه ايران دانست و گفت: اميدواريم با پشت سر گذاشتن مراحل اداري بتوانيم در بازار سرمايه پررونق ايران همكاري نزديكي داشته باشيم.

کد خبر 271661

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha