چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: روسیه یک فروند موشک راهبردی دوربرد بولاوا Boulava را با موفقیت آزمایش کرد.

روسیه یک موشک قاره پیما شلیک کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو،ایگور کوناچنکو، سحنگوی وزارت دفاع روسیه، روز چهارشنبه اعلام کرد شلیک آزمایشی موشک بین قاره ای راهبردی بولاوا از زیردریایی هسته ای روسیه موسوم به ولادیمیر مونوماخ موفقیت آمیز بود.

کوناچنکو افزود شلیک آزمایشی این موشک دوربرد در چارچوب آزمایش های زیردریایی هسته ای ولادیمیر مونوماخ صورت گرفت و کلاهک های موشک پرتاب شده با موفقیت به اهداف مورد نظر در کامچاتکا اصابت کردند.

پرتاب آزمایشی این موشک که سپتامبر سال دو هزار و سیزده در چارچوب آزمایش های زیردریایی هسته ای الکساندر نوفسکی صورت گرفت، موفقیت آمیز نبود و همین مسئله سرگئی چویگو وزیر دفاع روسیه را بر آن داشت تا دستور دهد این موشک دوربرد راهبردی پنج بار دیگر به صورت آزمایشی پرتاب شود.

قرار است موشک بولاوا-30 به سلاح اصلی نیروهای راهبردی دریایی روسیه تبدیل شود. بولاوا یک موشک سه مرحله ای است که با سوخت جامد کار می کند و قرار است زیردریایی های روسیه به آن مجهز شوند. این موشک که هشت هزار کیلومتر برد دارد می تواند به ده کلاهک هسته ای مافوق صوت مجهز شود که هر کدام با سرعتی بین یکصد تا یکصد و پنجاه کیلومتر در ساعت در جهت های مستقل حرکت می کنند.

 

کد خبر 271548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha