مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

هزار نقطه از معابر تهران اصلاح هندسی می‌شود. اصلاح هندسی این تعداد از معابر به‌منظور ارتقای ایمنی و افزایش آرامش شهروندان، بازسازی و نوسازی ایستگاه‌ها و پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی در دستور کار قرار دارد.

اصلاح هندسی خیابان

به گفته سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران، مديريت شهري برقراري جدي نظم و انضباط ترافيكي در شهر، صيانت از حرمت و حريم شهروندان و حفظ آرامش و ايمني آنها در جريان سفرهاي درون شهري را در دستور كار قرار داده است. در حال حاضر بي‌انضباطي و لجام گسيختگي در رفتارهاي ترافيكي شهروندان، دغدغه مشترك مديريت شهري و شهروندان است و رفتارهاي دور از مدنيت توسط گروهي از رانندگان، علاوه بر به بار آوردن حوادث تلخ و ناگوار، وجهه مردم را نيز در جهان خدشه‌دار كرده است. عابران هنگام عبور از گذرگاه عابر پياده دغدغه و استرس دارند كه چگونه خود را از يك طرف خيابان و از لابه‌لاي انبوه وسايل نقليه چهارچرخ و دوچرخ، به‌گونه‌اي كه با آنها برخورد نكنند و زير چرخ‌هايشان له نشوند، صحيح و سالم به طرف ديگر خيابان برسانند.

مديريت شهري برنامه كلان و گسترده‌اي را جهت تصحيح رفتارهاي ترافيكي شهروندان در دستور كار خود قرار داده كه با پياده‌سازي موفق اين برنامه، انتظار دارد تحول اصولي در نگرش و تغيير اساسي در رفتار شهروندان در حوزه فرهنگ ترافيك رخ دهد. به اين منظور ضروري است نسبت به رفع ايرادات زيرساختي و اصلاح تجهيزات ترافيكي اقدام كند و ضمن تصحيح خط‌كشي‌هاي شبكه معابر و تكميل علائم راهنمايي و رانندگي و تابلوهاي ترافيكي، اشكالات موجود در المان‌هاي ترافيكي را نيز برطرف كند.

اعمال دقيق قانون، بهبود شبكه معابر شهري، اصلاح تجهيزات ايمني و توسعه آموزش به شهروندان، مي‌تواند نظم و انضباط را به شهر بازگرداند. در اين زمينه اراده مديريت شهري، انضباط‌بخشي به ترافيك است و موفقيت اين طرح، تحولي اساسي در راستاي تحقق اين هدف بزرگ به‌عنوان اقدامي ماندگار است.

کد خبر 271245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha