یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تظاهرات گسترده مردمی علیه حضور نخست وزیر یونان در شهر تسالونیک به خشونت کشیده شد.

 تظاهرات علیه نخست وزیر یونان به خشونت کشیده شد

به گزارش ایرنا از شهر تسالونیک واقع در شمال یونان، تظاهرات گسترده مردمی علیه حضور نخست وزیر در مراسم افتتاحیه هفتاد و نهمین نمایشگاه بین المللی تجاری با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و تعداد 43 نفر دستگیر شدند.

مردم خشمگین یونان در مخالفت با حضور نخست وزیر یونان در شهر تسالونیک و ادامه سیاست ریاضت اقتصادی وی در خیابان های مرکزی شهر تسالونیک تجمع و از نخست وزیر خواستند که از همراهی با نظام سرمایه داری دست بردارد.

این در حالی است که پلیس مرکزی شهر تسالونیک هرگونه تجمع اعتراضی را در حوالی محل برگزاری این نمایشگاه بین المللی ممنوع اعلام کرده بود، ولی مردم به این ممنوعیت توجهی نکرده و بصورت گسترده ای در تظاهرات شرکت و مخالفت خود را با ادامه سیاست ریاضت اقتصادی ابراز داشتند.

در خلال تظاهرات در خیابان مرکزی این شهر و در نزدیکی محل برگزاری هفتاد و نهمین نمایشگاه بین المللی تسالونیک درگیرهای شدیدی بین نیروهای امنیتی و معترضین رخ داد و تعداد 43 نفر دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

پلیس برای منفرق کردن معترضین از گاز اشک آور و باتوم استفاده کرد.

این تظاهرات به ابتکار اتحادیه سراسری کارگری( یسه) بزرگترین اتحادیه این کشور، اتحادیه سراسری کارمندان ادارت دولتی( ادی - دی)، اتحادیه سراسری کاگران مبارز( پامه) ، احزاب سیاسی چپ گرا و تعداد زیادی از سندیکاهای مختلف برگزار شده بود.

یونان از پنج سال پیش سیاست ریاضت اقنصادی را به خواسته بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به منظور برون رفت از بحران مالی اجرا می کند ولی تاکنون اجرای این سیاست نه تنها باعث بهبود وضع اقتصادی نگردیده ، بلکه هر روز بر دامنه مشکلات معیشتی مردم افزوده می شود.

در حال حاضر به خاطر اجرای چنین سیاستی میزان بیکاری به بیش از 27 درصد رسیده و یک میلیون و 400 هزار نفر از افراد فعال این کشور بیکار هستند که برای تامین معیشت روزانه خود با مشکلات جدی روبرو هستند.

کد خبر 271195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha