همشهری آنلاین: معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: سال تحصیلی این نهاد ۲۳ شهریور به صورت همزمان در واحدهای حوزوی خواهران آغاز می‌شود.

حوزه

 

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی افزود: مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران در شهر قم با حضور علما و مسئولان حوزوی برگزار خواهد شد و حدود 58 هزار بانوی طلبه به منظور کسب علم و اخلاق راهی حوزه‌های علمیه خواهند شد.

وی گفت: طلاب جدید الورود حوزه‌های علمیه خواهران در سال تحصیلی آینده 14 هزار نفر هستند که از این میان 13هزار نفر در مقطع تحصیلی عمومی (سطح دو- کارشناسی) و هزار نفر در مقطع تحصیلی عالی و تخصصی (سطح سه و چهار - کارشناسی ارشد و دکتری) پذیرش می‌شوند.

وی ادامه داد: در سراسر کشور 438 واحد حوزوی خواهران فعال هستند و علاوه بر این همزمان با آغاز سال تحصیلی تعدادی واحد حوزوی جدیدالتاسیس فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: در سال تحصیلی آینده شاهد اجرای نخستین دوره مقطع سطح چهار حوزه‌های علمیه خواهران خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در حوزه‌های علمیه خواهران در مقطع تحصیلی عمومی، علاوه بر شیوه حضوری تمام‌وقت، شیوه نیمه‌حضوری و پاره‌وقت راه‌اندازی شده است و داوطلبان ورود به حوزه، می‌توانند این شیوه‌های تحصیلی را انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در مقطع تحصیلی سطح سه نیز شیوه حضوری و غیر‌حضوری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با 23 شهریور مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران (حضرت صدیقه کبری(س)) نیز مجددا پذیرای طلاب خواهد بود، خاطرنشان کرد: این مرکز با هدف تامین استاد خانم مورد نیاز برای مناطق مختلف کشور راه‌اندازی شده است.

کد خبر 271180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha