یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۳
۰ نفر

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به تدوین برنامه ملی و منطقه‌ای مقابله با پدیده گردوغبار در ستاد ملی مقابله با این پدیده، گفت: بررسی و تصویب برنامه مقابله با پدیده گردوغبار در دستور کار شورای‌عالی حفاظت محیط‌زیست قرار دارد.

برنامه مقابله با گردوغبار تدوین شد

 ابتكار با اشاره به مصوبه سال گذشته شوراي‌عالي حفاظت محيط‌زيست مبني بر تشكيل ستاد ملي مقابله با پديده گردوغبار در سازمان حفاظت محيط‌زيست با همراهي ساير دستگاه‌ها گفت: خوشبختانه در حال حاضر برنامه ملي و منطقه‌اي كوتاه، ميان و بلندمدت براي مقابله با اين پديده، همچنين راهكارهايي براي كاهش آسيب‌هاي اين پديده بر سلامت مردم تهيه و تدوين شده است.

رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست، هدف از اين جلسه را طرح و ارائه نظرها و پيشنهادهاي دستگاه‌هاي مختلف در ارتباط با طرح‌هاي مذكور، پيش از طرح و تصويب اين برنامه در جلسه شوراي‌عالي حفاظت محيط‌زيست با حضور رئيس‌جمهور اعلام كرد وگفت: با توجه به پيگيري‌هاي شخص رئيس‌جمهور براي مقابله با گردوغبار و كاهش آسيب‌هاي آن بر سلامت مردم، ستاد ملي مقابله با پديده گردوغبار، اقداماتي را به‌صورت برش‌هاي استاني آغاز كرده است.

ابتكار ضمن ابراز تأسف از شرايط جنگ و ناامني در منطقه به‌ويژه در عراق به‌عنوان يكي از مهم‌ترين كانون‌هاي خارجي ايجاد پديده گردوغبار در كشور، ابراز اميدواري كرد كه حل مشكلات داخلي عراق، منجر به همراهي بيشتر اين كشور براي اجراي برنامه‌هاي منطقه‌اي و رفع چالش گردوغبار شود.

ضياء الدين شعاعي، مدير ملي مقابله با پديده گردوغبار نيز با بيان اينكه رفع پديده گردوغبار زمان‌بر است و برنامه كوتاه‌مدتي براي رفع دائم آن وجود ندارد، گفت: در كوتاه‌مدت بهترين اقدام در مقابله با پديده گردوغبار، كاهش اثرات آن بر سلامت مردم و آگاهي بخشي به مردم براي حفظ سلامتشان در رويارويي با اين پديده است.

شعاعي، شناسايي منشأ، مكانيسم‌هاي وقوع، علل اصلي توليد گردوغبارها، شناسايي ماهيت و آلودگي گردوغبار و سهم هر كشور در توليد اين پديده را از مهم‌ترين اقدامات ستاد ملي مقابله با پديده گردوغبار دانست و افزود: با توجه به شرايط فعلي منطقه و به‌خصوص كشور عراق، نمي‌توان اميد زيادي به انجام هماهنگ فعاليت‌هاي منطقه‌اي داشت.

کد خبر 271141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha