همشهری‌آنلاین: گروه آموزش کمیسیون ملی یونسکو به مناسبت بزرگداشت روز جهانی سوادآموزی در سال ۲۰۱۴، نشست هم‌اندیشی سوادآموزی و توسعه پایدار را با همکاری سازمان نهضت سوادآموزی و نهادهای تخصصی سازمان‌ملل روز ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ از ساعت ۹ تا ۱۲ در سالن اجتماعات کمیسیون ملی یونسکو برگزار می‌کند.

مبارزه با بی‌سوادی

هدف از برگزاری این نشست که با شرکت سیاستگذاران، مدیران و کارشناسان حوزه آموزش و سوادآموزی برگزار می‌شود، بحث و تبادل نظر درباره نقش و جایگاه سوادآموزی در تحقق اهداف توسعه پایدار، ارزیابی وضعیت آموزش پایه و سوادآموزی در کشور و نیز تعیین چالش‌ها و ارائه راهکارهایی برای اقدام‌های آینده با توجه به کاربرد فناوری‌های جدید در ایجاد فرصت‌های سوادآموزی پایدار و یادگیری مادام‌العمر برای همه است.

در این نشست مهندس علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، دکتر منیر صفی‌الدین رئیس دفتر یونیسف در تهران، ایستر لاروش رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، دکتر محمدرضا سعیدآبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و دکتر محدثه محب‌حسینی مدیر گروه آموزش این کمیسیون در حوزه نقش و جایگاه سوادآموزی در تحقق ابعاد مختلف توسعه پایدار سخنرانی می‌کنند و پس از آن مطالب مطرح‌ شده مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

لازم است یادآوری شود که یونسکو روز 8 سپتامبر را روز جهانی سوادآموزی نامگذاری کرده است. این روز در هر سال به موضوع خاصی اختصاص دارد. موضوع روز جهانی سوادآموزی در سال 2014 سوادآموزی و توسعه پایدار نام دارد.

کد خبر 271099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha