همشهری آنلاین: استاندار خراسان شمالی پرداخت یارانه به روستاییان را در افزایش بیکاری آنان موثر دانست و گفت: برخی از افراد جامعه مولد روستایی با وضعیت جدید انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند.

همشهري آنلاين:

به گزارش ایرنا سیدعلی اکبر پرویزی در نشستی با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور در بجنورد که پنجشنبه ( 13 شهريور) برگزار شد، اظهار کرد: این افراد با توجه به دریافت یارانه دیگر نیازی به فعالیت نمی‌بینند.

وی به تلاش دولت تدبیر و امید در مسیر توسعه مناطق روستایی و محروم اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت در توجه ویژه به توسعه مناطق محروم در تدوین بودجه سال 94 کشور نمود بارزتری خواهد داشت.

وی با اشاره به این که ضرورت دارد منابع درآمدی در حد نیاز روستاییان فراهم شود، افزود: با فراهم شدن منابع درآمدی برای روستاییان، اشتغال جامعه روستایی حفظ خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی اساسی‌ترین مشکل روستاییان استان را تامین درآمد برشمرد و گفت: اگر از اول انقلاب برای تامین درآمد روستاییان برنامه‌ریزی درست و هدفمندی می‌شد، مشکلات کنونی برای روستاییان به وجود نمی‌آمد.

وی افزود: به همین خاطر در پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها موفق نبوده‌ایم و حاشیه‌نشینی، بیکاری و تناقض فرهنگی در شهرها افزایش یافته است.

استان خراسان شمالی، طبق سرشماری نفوس سال 90، 867 هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 270987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha