شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: ایران بین کشورهای خاورمیانه امن‌ترین فضا را دارد و پروازهای مسافربری با امنیت در حال تردد است.

فرزاد اسماعیلی

به گزارش واحد مرکزی خبر، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه مراسم تجدید میثاق کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با آرمان‌های امام راحل با بیان اینکه سازمان ایکائو فضای ایران را امن‌ترین فضا در خاورمیانه برای عبور هواپیماهای مسافربری اعلام کرد گفت امروز عبور و مرور پروازها از فضای جمهوری اسلامی ایران نسبت به سالهای گذشته به بیش از سه برابر افزایش یافته است که این نشان از امنیت و افتخار ایران اسلامی دارد.

امیرسرتیپ اسماعیلی بر لزوم اخذ مجوز پروازهای عبوری از آسمان کشورتاکید کرد و گفت امروز در بخش راهبردی چنانچه پروازی مجوز ورود نداشته باشد حتی اگر پروازهای مسئولان کشورهای مختلف جهان باشد اجازه داده نمی‌شود

پهپاد رژیم صهیونیستی2 دقیقه قبل از ورود منطقه هسته ای منهدم شد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در ادامه گفت: پهپادهایی که قصد تجاوز به فضای جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند یا آن را مانند پهپاد آرکیو 170 سالم به زمین می نشانیم و یا قاطعانه دستور انهدامش را صادر می کنیم.

امیر سرتیپ اسماعیلی در باره جزئیات انهدام پهپاد هرمس از سوی سامانه پدافند هوایی کشور گفت : پدافند هوایی برای انهدام این پهپاد مشکوک با فناوری پیچیده‌ای تلاش فراوانی انجام داد به گونه ای که 41 دقیقه در فضایی که پروازهای مسافربری نیز حضور داشت یک عملیات تعقیب و گریز با این پرنده صورت گرفت.

امیرسرتیپ اسماعیلی افزود: ظرف کمتر از2 دقیقه قبل از ورود این پرنده جاسوسی به منطقه هسته‌ای این هواپیما منهدم گردید.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در توضیح علت اینکه چرا این پرنده تا این نقطه هم به پرواز خود ادامه داده بود گفت: قصد داشتیم در ابتدا آن را به سلامت به زمین بنشانیم چرا که دستور پدافند به سلامت نشاندن اینگونه پهپادهاست.

امیر سرتیپ اسماعیلی گفت : انهدام پروسه خاصی دارد که طی آن نباید برای سایر هواپیماهایی که در اطراف پرنده مورد نظر در حال پرواز است خطری ایجاد شود و ما با توجه به این شرایط پهپاد جاسوسی را منهدم کردیم .

دستاوردهای جدید قرارگاه خاتم‌الانبیا

امیرسرتیپ اسماعیلی به دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در بخش تاکتیکی و عملیاتی اشاره کرد و گفت: در سال جاری از سامانه رادار برد بلند کیهان نمونه متحرک رادار شهاب رونمایی می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا از دیگر اقدامات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا را افزایش برد موشکی سامانه تلاش 2 به تلاش 3 یعنی افزایش برد سامانه موشکی به بیش از 200 کیلومتر برشمرد و افزود : در رژه 31 شهریور ماه ازاین دو دستاورد رونمایی می‌کنیم.

کد خبر 270445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha