هشتم شهریور روز مبارزه با تروریسم وسالروز شهادت دولتمردان رجایی و باهنر است. «چیزی که من همیشه در زندان انفرادی با خودم می‌گفتم این بود که رجایی، همه‌اش نباید دیگران سرنوشت باشند و تو آنها را بخوانی. یک‌بار هم تو سرنوشت درست کن و بگذار دیگران بخوانند.»

writing

و تاريخ به رئيس‌جمهوري مردمي ايران كه تجربه مشترك درد و محروميت را با بسياري از توده مردم ايران داشت نشان داد كه انقلاب نوپاي اسلامي مي‌تواند از مرداني چون او و همرزم شهيدش دكتر باهنر مرداني را بسازد كه خود تاريخ ساز‌ند.

هشتم شهريور كه در تقويم ميهني‌مان روز مبارزه با تروريسم لقب گرفته است نشاني است از اينكه جمهوري اسلامي ايران خود يكي از قربانيان تروريسم بوده و يادگاري از ترور 2 نفر از فرزندان انقلابي ايران است مرداني كه در قاب مسئوليت پذيري انقلاب تنها خدمت كردن را آموخته بودند و نه هيچ سياست بازي ديگري را.

در سال پرحادثه 1360 منافقين به‌شكل گسترده شبكه‌اي از ترور را سامان داده بودند كه هم مردم كوچه و بازار را هدف قرار مي‌دادند و هم مسئولان رده بالاي سياسي را.

روز هشتم شهريور 1360 تنها 2‌ ماه از ماجراي انفجار ساختمان حزب جمهوري اسلامي و شهادت آيت‌الله بهشتي و همراهانش مي‌گذشت.

بني‌صدر از كشور فرار كرده بود و محمدعلي رجايي با رأي بالاي مردم به رياست‌جمهوري رسيده و همراه ديرينش حجت‌الاسلام دكتر باهنر نخست‌وزير شده بود. 8 شهريور 1360 جلسه شوراي امنيت ملي در ساختمان نخست‌وزيري با حضور رجايي و باهنر تشكيل شده بود و مسعود كشميري هم به‌عنوان جانشين دبير شوراي امنيت ملي در جلسه حضور داشت.

كشميري بمب را داخل يك كيف در نزديكي رجايي و باهنر قرار داد و خود جلسه را ترك كرد. بعد از انفجار ساختمان نخست‌وزيري و شهادت رجايي و باهنر از كشميري نيز به‌عنوان شهيد ديگر اين حادثه ياد شد و چند روز بعد معلوم شد او نفوذي سازمان مجاهدين خلق بوده است.

کد خبر 270362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha