تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت درباره سرقت از خانه آیت‌الله طاهری شیرازی نشان داد دختر جوانی با همدستی ۳ پسر این نقشه را عملی کرده است.

ظهر روز 22مرداد‌ماه به مأموران كلانتري 134قلهك خبر رسيد مرداني ناشناس با ورود به خانه آيت‌الله طاهري شيرازي، دست‌و‌پاي او را بسته و با تهديد 60ميليون تومان از صندوق قرض‌الحسنه كه براي كمك به افراد نيازمند راه‌اندازي شده بود، سرقت كرده‌اند. تحقيقات اوليه حاكي از آن بود سارقان بعد از بستن دست و پاي صاحب خانه با تهديد كليد گاوصندوق را از او گرفته و پول‌ها را سرقت كرده‌اند.

اين سرقت در حالي بود كه روز 10تيرماه نيز سارقان درحالي‌كه هيچ‌كس در خانه آيت‌الله شيرازي حضور نداشت به آنجا دستبرد زده بودند و شواهد موجود نشان مي‌داد هر دو سرقت توسط اعضاي يك باند انجام شده است. در چنين شرايطي به كارآگاهان پايگاه سوم آگاهي ماموريت داده شد در اين‌باره تحقيق كنند.

نوع سرقت نشان مي‌داد عاملان آن با خانه آيت‌الله و زمان حضور او در خانه آشنايي داشته‌اند. بنابر اين تحقيق از همسايه‌ها آغاز شد تا اينكه كارآگاهان به اطلاعاتي دست‌يافتند كه نشان مي‌داد دختر يكي از ساكنان سابق مجتمع مسكوني با همدستي 3پسر جوان دست به سرقت زده است.

به اين ترتيب متهمان دستگير شدند و بازجويي از آنها نشان داد كه اين افراد مي‌دانستند آيت‌الله طاهري شيرازي معمولا بين ساعت 12تا 13براي خواندن نماز به مسجد مي‌رود و قصد داشتند در اين فاصله به خانه او دستبرد بزنند اما روز حادثه وي به‌دليل بيماري در خانه مانده بود و همين موضوع باعث شد دزدان كه قصد داشتند گاوصندوق را با خود ببرند، با تهديد كليد گاوصندوق را از او بگيرند و دست به سرقت بزنند. سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با تأييد اين خبر از ادامه تحقيقات از 4متهم خبر داد.

کد خبر 269991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha