شکایت‌های گسترده مردمی از گودبرداری‌های صورت‌گرفته در ۲ پروژه ایران زمین و شهید خدامی باعث شد تا دیروز رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به تشریح راهکارهای اندیشیده شده از سوی مسئولان در این‌باره بپردازد.

محمد سالاري ضمن اشاره به اينكه هردوي اين پروژه‌ها متعلق به بابك زنجاني ميلياردر معروف ايراني است، گفت: شوراي شهر موفق شده گودبرداري ايران زمين را متوقف سازد و بيش از اين هم نمي‌تواند كاري انجام دهد.

يكي ديگر از اقدامات صورت گرفته مقاوم‌سازي جداره‌هاي گودبرداري‌ها بود كه به گفته سالاري پس از انجام مذاكرات با شهرداري، مشاوران پروژه و قوه‌قضاييه انجام شد. اينطور كه رئيس كميسيون شهرسازي شوراي شهر تهران گفت در حال حاضر 15متر از گود ايران‌زمين پر شده و قرار است بقيه جداره‌ها تا سطح صفر صفر خيابان انجام شود تا نگراني براي تردد عابران و همسايه‌ها وجود نداشته باشد اما اين كار به‌دليل كمبود اعتبار به كندي در حال انجام است.

وي درباره رسيدگي به وضعيت گودبرداري خيابان شهيد خدامي نيز اعلام كرد كه اين گود داراي مجوز قانوني است و مصوبه كميسيون ماده 5منطبق با طرح تفصيلي را دارد اما به‌خاطر زنداني بودن مالكش، ساخت‌وساز پروژه چند وقتي مي‌شود كه متوقف شده است. به گفته اين عضو شوراي شهر تهران قوه قضاييه و وزارت نفت هم اعتقاد دارند كه به لحاظ بدهي‌هاي سنگين اين شخص به وزارت نفت، اين ملك ديگر به وي تعلق ندارد و بايد واگذار شود. سالاري آخرين گزينه پيش رو براي حل مشكل گودبرداري شهيد خدامي را پركردن آن دانست. گفتني است كه گزينه‌‌اي كه سالاري از آن صحبت مي‌كند در بررسي‌هاي كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران، نمايندگان شوراي‌عالي شهرسازي و نماينده پيمانكار حاصل شده است. البته براي پركردن گود خدامي در حوالي ميدان ونك چند راهكار اجرايي كه با صرفه اقتصادي نيز همراه باشد مطرح است.

کد خبر 269921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha