سومین نشست روسای شوراهای اسلامی کشور روز پنجشنبه در ارومیه برگزار شد که در آن مسائل مختلفی از نمایندگان مختلف استان‌ها ازجمله مسائل محیط‌زیستی، درآمد پایدار شهرها و نظارت بر عملکرد نهادها مطرح شد.

مهدی چمران

رئيس شوراي‌عالي استان‌ها نيز در اين نشست از دولت خواست كه امسال لايحه بودجه را طبق قانون قبل از ارائه به مجلس زودتر به شوراي‌عالي استان‌ها بدهد تا اين شورا پيشنهادهاي تعادل بخشي استان‌ها را ارائه بدهد. چمران با بيان اينكه در قانون هم پيش‌بيني شده قبل از اينكه بودجه به مجلس برود، به شوراي‌عالي استان‌ها بيايد و آنها نظر بدهند، اظهار داشت: ولي اين مسئله اصلا به خوبي اجرا نشده است و پيش از اين زماني كه براي ارائه لايحه بودجه به شوراي‌عالي استان‌ها، اصرار مي‌كرديم، 2روز قبل از ارائه لايحه به مجلس، لايحه به‌دست شوراي‌عالي مي‌رسيد.

وي همچنين اعلام كرد كه شوراي‌عالي استان‌ها با توجه به اختيارات قانوني كه دارد نظرات و ديدگاه‌هاي خود را در رابطه با قانون برنامه ششم توسعه به دولت ارائه خواهد كرد. وي از اعضاي شوراهاي اسلامي استان‌ها خواست تا در جهت هر چه بهتر تدوين شدن قانون برنامه ششم توسعه، بيش از پيش دقت نظر داشته باشند و با رويكرد ايجاد تعادل توسعه‌اي بين استان‌ها به اين موضوع نگاه كنند. رئيس شوراي‌عالي استان‌ها در بخش ديگري از سخنانش گفت: هرچقدر سعي كنيم شهر‌هايمان را آباد كنيم، فايده ندارد و بايد روستا‌ها را آباد كرد. به عقيده چمران با ايجاد اشتغال در روستاها مي‌توان جلوي مهاجرت روستاييان به شهرها و گسترش حاشيه‌نشيني در اين شهرها را گرفت. وي ادامه داد: «نيازمندي‌هاي اصلي كشور در روستا تأمين مي‌شود.

 

کد خبر 269629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha