همشهری آنلاین: صدای تیک تاک ساعت براساس نتایج تازه‌ترین مطالعات دانشمندان آمریکایی، ممکن است تمایل زنان را برای بچه دار شدن افزایش دهد.

در واقع صدای تیک تاک ساعت‌، استعاره‌ای است از صدای ساعت بدن زنان، محدودیت‌های بیولوژیکی و تمایل آنها برای داشتن فرزند. صدای تیک تاک ساعت، زنگ هشداری است که گذشت زمان از سن بلوغ تا یائسگی و زمان محدود زنان برای تولید مثل را نشان می‌دهد.

به نوشته پایگاه اینترنتی فرانسوی زبان تاپ سانته، دو محقق دانشگاه دولتی فلوریدای آمریکا در مطالعه‌ای که نتیجه آن در مجله علمی اسپرینگر  منتشر شده است، دریافته‌اند که صدای تیک تاک ساعت می‌تواند نگرش زنان را در مورد تولید مثل تحت تاثیر قرار دهد و آنها را بر آن دارد تا هر چه سریعتر خانواده ای تشکیل دهند.

جاستین موس، دانشجوی روانشناسی و جان کی. مانر ، استاد دانشگاه فلوریدا دو آزمایش مختلف بر روی داوطلبان 18 تا 22 ساله انجام دادند.

در آزمایش نخست، از 59 مرد و زن با سوابق اجتماعی و اقتصادی مختلف ، در مورد سن ازدواج و تشکیل خانواده نظرخواهی شد و این مسئله مورد ارزیابی قرار گرفت که آیا صدای تیک تاک ساعت این افراد را برای بچه دار شدن تحریک می‌کند، یا نه.

در آزمایش دوم، این دو محقق تاثیر ساعت را بر انتخاب همسر مورد بررسی قرار دادند. این دو می‌خواستند ببینند که آیا ایده داشتن فرزند در سنین کمتر می تواند معیارهای این افراد را در مورد شریک زندگی خود ، تغییر دهد.

در زنانی که در جامعه فعالیت دارند و در این گروه ، داشتن یک فرزند در اولویت است ، صدای ساعت تاثیری واقعی داشت.

جاستین موس گفت: صدای ساعت می تواند تمایلات زنان را در ارتباط با دو بعد مهم روانشناسی تولید مثل ، یعنی زمانی که آنها دوست دارند بچه دار شوند و ویژگی هایی که در شریک زندگیشان به دنبال آن هستند ، تحت تاثیر قرار دهد.

در مقابل، صدای ساعت هیچ تاثیری بر مردان نداشت. این محقق گفت : تعجبی ندارد ، زیرا مردان برای داشتن فرزند هیچ محدودیت زمانی ندارند!

جان کی. مانر گفت: به رغم اینکه خیلی از مردم تصور می کنند خودشان تصمیمات شخصی شان را می‌گیرند، اما در واقع آنها تحت تاثیر شرایط تصمیم گیری می کنند. مسائل بسیار ظریفی در اطراف ما وجود دارد که می تواند تصمیمات بسیار شخصی ما (مانند زمان بچه دار شدن) را تغییر دهد بی آنکه ما به آن توجهی داشته باشیم.

کد خبر 269485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha