چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

گروه سیاسی: اعضای هیأت دولت برای دومین هفته متوالی پس از برگزاری جلسه کابینه، به میان خبرنگاران آمده و به سئوالات آنان پاسخ دادند.

تفاهم وزارت کشور و شورای نگهبان

وزیر کشور اظهار امیدواری کرد که امسال برای اولین بار انتخابات به صورت مکانیزه برگزار شود.

[تصاویری از حضور اعضای کابینه نهم در جمع خبرنگاران]

پورمحمدی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار همشهری مبنی بر نگرانی و تردید شورای نگهبان از برگزاری مکانیزه انتخابات افزود: این که شورای نگهبان در خصوص مکانیزه شدن انتخابات نگران است حق آنان است، زیرا این موضوع تحول بزرگی را در انتخابات ایجاد خواهد کرد و همه در این مسیر باید با دقت و مطالعات خود کار را انجام دهند.

وی همچنین درباره آمار استعفای مدیران دولتی برای شرکت در انتخابات هم گفت: آمار ما در مورد استعفای مدیران دستگاه‌های دولتی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی‌تقریبی است.

وزیر کشور در پاسخ به سوال همشهری درباره علت استعفای استانداران و مقایسه آن با دوره‌های مشابه قبل اظهار داشت: استعفای استانداران در موارد معدودی اتفاق افتاده و البته دلیل آن هم معمولا شخصی بوده است.

درخواست رسمی آمریکا

وزیر امور خارجه که روز سه‌شنبه ضمن اعلام خبر برگزاری دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا، تأکید کرده بود واشنگتن باید از طریق سفارت سوئیس از تهران برای شرکت در این دور از گفتگوها درخواست کند[در همین ارتباط]، یک روز پس از آن گفت: درخواست آمریکا برای انجام دور دوم گفت‌وگو با ایران درباره عراق از طرق رسمی‌اعلام شد.[جزئیات بیشتر

نظر دادگاه

غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه‌ جلسه‌ هیئت دولت در جمع خبرنگاران، همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به مدارکی که از حسین موسویان به دست آمده، آیا ضروری نیست که حسن روحانی نیز برای اعلام توضیحاتی احضار شود، گفت: چنین چیزی را دادگاه اعلام نکرده است.

همکاری‌ با کشورهای منطقه

وزیر دفاع  و پشتیانی نیروهای مسلح گفت : در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر انعقاد قرارداد همکاری‌های دفاعی با کشورهای منطقه، در حال حاضر پیگیر این امر هستیم و آمادگی کامل را برای تنظیم قرارداد‌های همکاری دفاعی با کشورهای یاد شده داریم. 

مصطفی محمدنجار در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره جنگ روانی برخی کشورها بر علیه ایران اظهار داشت: عملیات روانی توسط دشمنان علیه ایران همواره وجود داشته است.

وزیر دفاع همچنین در پاسخ به این سؤال که  تاکنون تحریم‌ها چه تاثیری بر صادرات محصولات دفاعی و نظامی ایران داشته است، اظهار داشت: این تحریم‌ها تاثیری نداشته  و ما حرکت خود را قدرتمندانه ادامه می‌دهیم.

وی در پایان در پاسخ به سؤالی درباره انتشار برخی ادعاها مبنی بر پیدا شدن ابزارهای نظامی ایران در افغانستان و عراق تاکید کرد: این حرف‌ها کذب محض است و حرف تازه‌ای نیست.

حاشیه‌های دیدار با خبرنگاران

محمود احمدی نژاد که خبرنگاران ساعت‌ها منتظر حضور وی بودند، در پاسخ به سؤالات آنها که با اصرار، نظر وی درباره دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا را جویا می‌شدند با اشاره به پشت سر خود به خبرنگاران تاکید کرد: این موضوع را از آقای متکی بپرسید.

رئیس جمهوری با مزاح خطاب به خبرنگارانی که راه را بر وی برای پاسخ گفتن به سؤالاتشان گرفته بودند،‌گفت: ببینید! این اوج دمکراسی است.

حسین صفار هرندی در واکنش به درخواست عکاسان که از وی خواستند تا چند قدم راه برود، تا از او عکس بگیرند، گفت: مگر می‌خواهید فیلم بسازید؟ که خبرنگاری در پاسخ به او اظهار داشت: البته فیلم شما باید برای تأیید به وزارت ارشاد برود!

 

کد خبر 26923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز