همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: دور دوم گفتگوهای ایران و آمریکا در آینده نزدیک در سطح سفرای دو کشور در عراق برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، منوچهر متکی روز چهارشنبه 27 تیر، در حاشیه جلسه هیئت دولت، افزود: این گفت و گوها براساس توافق‌های انجام شده صورت خواهد گرفت و ایران برای ایجاد امنیت و ثبات در عراق تلاش می‌کند.

وزیر امور خارجه تاکیدکرد: ایران همواره برای کمک به دولت و ملت عراق اعلام آمادگی کرده و این گفت و گوها را در همین راستا انجام می‌دهد.

متکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط دشواری برای آمریکا در عراق به وجود آمده و آمریکایی‌ها به دنبال راه‌حلی برای خروج از شرایط کنونی در عراق هستند.

وزیر خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری بر پیگیری قضیه پنج دیپلمات ایرانی تاکید کرد.

متکی گفت: دولت ایران و عراق هر دو پیگیر این موضوع هستند و امیدواریم که آنها هر چه زودتر آزاد شوند.

وی در خصوص چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان نیز گفت: موضوع دیپلمات‌های ایرانی در لبنان طی سالیان طولانی در دستور کار وزارت خارجه و ریاست جمهوری قرار داشته و ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه عوامل دست نشانده رژیم صهیونیستی در ربودن این دیپلمات‌ها در جنوب لبنان دست داشتند، افزود: اطلاعات مختلفی در خصوص وضعیت آنها به ما منعکس می‌شود که آن را بررسی می‌کنیم.

کد خبر 26855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز