چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محمد حمود معاون وزیر خارجه عراق با آقای منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار و پیرامون همکاری های کنسولی ، مرزی و توسعه مناسبات گفتگو کرد.

به گزارش سایت وزارت امور خارجه در این دیدار که عصر چهارشنبه دوم خرداد انجام شد،وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اراده قوی سیاسی برای توسعه مناسبات با عراق گفت: مشاهد مقدسه و عتبات عالیات در هر دو کشور و علاقمندی مردم ایران و عراق برای زیارت این اماکن مقدس ایجاب می نماید ، همکاری های کنسولی نیز در کنار سایر مناسبات،توسعه یابد.

وی از گشایش کنسولگری عراق در مشهد استقبال کرد و اظهار امیدواری نمود این امر بتواند بخشی از مشکلات زوار دو طرف را حل و فصل نماید.

رئیس دیپلماسی کشورمان از ایده امضای موافقت نامه قضائی میان دو کشور ایران و عراق و همچنین لایروبی اروند رود بر اساس مقررات و قراردادهای مرزی منعقده حمایت کرد و ابراز امیدواری نمود با بازگشت امنیت و ثبات به عراق ، این کشور بتواند به نحو مؤثرتری در صحنه بین المللی نقش آفرینی کند.

وی پیشرفت عراق را پیشرفت ایران خواند و در پایان، آمریکا را مسؤول حمله به کنسولگری کشورمان در اربیل و ربودن دیپلمات های ایرانی معرفی کرد و دولت عراق را مسؤول آزادی ایشان معرفی نمود.

کد خبر 22762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز