همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از احتمال برگزاری دور دوم گفت و گوهای ایران و آمریکا در آینده نزدیک خبر داد.

 به گزارش سایت وزارت امورخارجه منوچهر متکی که سه شنبه26 تیر به همراه یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در یک مصاحبه مشترک مطبوعاتی شرکت کرده بود، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران افزود: مقامات عراقی این درخواست را از ایران داشته‌اند اما خواسته شده که درخواست آمریکا از طریق رسمی یعنی سفارت سوئیس به اطلاع ایران برسد.

وی خاطر نشان کرد که تهران بعد از مطرح شدن درخواست رسمی آمریکا با دید مثبت به این درخواست پاسخ خواهد داد.

متکی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص پیشنهاد محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص گفت و گوی مستقیم ایران و آمریکا در مورد بحث هسته یی گفت : بدیهی است هر پیشنهادی که به ایران بشود آن را بررسی می کنیم و اگر تصمیمی در این زمینه اتخاذ شود به اطلاع همگان می رسانیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از تنظیم ملاقات خانواده های پنج دیپلمات ایرانی ربوده شده در عراق توسط نیروهای آمریکایی با آنان خبر داد.

متکی در ادامه مصاحبه مطبوعاتی مشترک با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان ، با اشاره به دیدار اخیر سفیر ایران در عراق با پنج دیپلمات ایرانی گفت : ملاقات خانواده ها نیز تنظیم شده است.

متکی اضافه کرد: آزادی هر چه سریع تر دیپلمات های ایرانی در دستور کار ما است و در این زمینه تلاش هایی صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کردکه این پنج دیپلمات ایرانی هر چه سریع تر آزاد شوند.

متکی در خصوص گفت و گوهای اخیر ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز گفت : هدف این گفت و گوها تعیین مدالیته (چارچوب) چگونگی حل مسائل باقی مانده بین ایران و آژانس بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که ، این مذاکرات در فضایی صمیمی و سازنده برگزار شد ، گفت : در چارچوب توافقات ایران و آژانس گام های آتی همکاری بین ایران و آژانس ، تدوین و مشخص شده است.

کد خبر 26778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز