دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی تایید استفاده از روغن پالم در شیر و لبنیات پرچرب، مصرف‌کنندگان از خرید محصولات لبنی پر چرب روی گردانده‌اند و ضمن رعایت جانب احتیاط ، به مصرف لبنیات کم‌چرب روی آورده‌اند.

شیر و لبنیات

به گزارش ايسنا، در حالی در تمام یخچال‌های سوپر مارکت سطح شهر محصولات لبنی پر چرب دیده می‌شود فروشندگان اذعان دارند که " دو هفته‌ای است که فروش این محصولات به صفر رسیده و تاریخ انقضای این محصولات رو به اتمام است".

همچنین به گفته آنها " فروش محصولات لبنی پر چرب به ویژه ماست، پنیر و شیر بسیار کاهش یافته و به جای آن فروش محصولات لبنی کم چرب نسبت به گذشته 50 درصد افزایش یافته است اما باز هم در این میان مردم با اطمینان خرید نمی‌کنند و در خریدهای خود محتاطانه برخورد می‌کنند".

علیرغم اینکه سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشورمان از سرانه جهانی پایین‌تر و نصف کشورهای اروپایی‌ است و تلاش می‌شد جامعه به سمت افزایش مصرف شیر و فرآورده‌های آن ترغیب شوند طی مدت اخیر به دلیل افزایش پی در پی قیمت این محصولات، مصرف آن از روند افزایشی بازایستاد و در چند روز اخیر هم با علنی شدن استفاده از روغن پالم در تولید، تقاضای بازار تحت تاثیر قرار گرفت که این امر هم به ضرر تولیدکنندگان و هم به ضرر سلامت جامعه است.

هر چند طبق تفاهم‌نامه مشترک سازمان استاندارد و وزارت بهداشت قرار شده تا پایان شهریور روغن پالم در تولید شیر و لبنیات حذف و با کارخانه‌های متخلف برخورد شود اما هنوز اطمینان خاطر به بازار مصرف بازنگشته چون همچنان محصولاتی که تخلف در تولید آنها صورت گرفته در بازار موجود است و مسئولان هم بنا ندارند نام کارخانه‌های متخلف را عنوان کنند.

بنابراین انتظار است برای رفع نگرانی بازار مصرف این محصولات استراتژیک و جلوگیری از زیان اقتصادی تولیدکنندگان اقدامات مناسب در راستای تامین خواسته‌های مردم انجام شود و محصولات سالم و اطمینان خاطر به بازار مصرف بازگردد.

کد خبر 269189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha