همشهری آنلاین: مراسم بزرگداشت آیت الله سیدمحمد‌تقی حکیم اواخر هفته جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين، مراسم بزرگداشت آیت الله سید محمد تقی حکیم روز چهارشنبه 29 مرداد 1393 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

شهرداری ناحیه یک منطقه یک در نظر دارد تا بزرگداشتی برای آیت الله سید محمد تقی حکیم برگزار کند تا از این راه، شیوه زندگی ایشان را به عنوان الگویی برای زندگی شهروندان تهرانی ارائه کند.

همچنین با برگزاری این مراسم اهداف دیگری مانند بزرگداشت مقام علما، الگوسازی از زندگی متدینین علمی و دینی و گسترش وقف دنبال می‌شود.

نرم افزاری از آثار، کتاب ها، مقالات، زندگی نامه و فیلم هایی که از صحبت های ایشان، تهیه شده که در این مراسم رونمایی می‌شود.

در این مراسم دکتر عرفاتی، دکتر چینی فروشان، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رئیس رسیدگی به امور مساجد و مهندس مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک تهران درباره ویژگی های شخصیتی آیت الله حکیم سخنرانی می‌کنند.

آیت الله سید محمد تقی حکیم از سال 1339 به منطفه شمیران یا همان نیاوران آمد و در این محله به تدریس قرآن و مباحث علمی پرداخت.

او همزمان در حوزه علمیه هم تدریس می‌کرد.حکیم امام جماعت مساجد منطقه بود و یکی از چهار عالم برگزیده منطقه شمیرانات محسوب می‌شود.

آیت الله سید محمد تقی حکیم نسخه های کتاب های چاپی و سنگی خود و کتابخانه اش را به برای استفاده عموم مردم وقف کرده است. حکیم بعدها کل خانه اش را به آستان قدس رضوی وقف کرد.

آیت الله سید محمد تقی حکیم در دوران زندگی پربارش 17 جلد کتاب نوشته که برخی از آنها هم اکنون به چاپ بیستم هم رسیده اند و در دانشگاه تهران تدریس می‌شوند.

مراسم بزرگداشت آیت الله سید محمد تقی حکیم روز چهارشنبه 29 مرداد 1393 از ساعت 17 تا 19 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

کد خبر 269178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha