دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۹
۰ نفر

درحالی‌که مجید مجیدی این روزها سخت مشغول به پایان رساندن مراحل فنی آخرین تجربه کارگردانی خود در آلمان است، بسیاری از رسانه‌های هند در هفته‌های اخیر جزئیاتی تازه از فیلمی منتشر کرده‌اند که گفته می‌شود فیلمساز بین‌المللی ایران آن را در سرزمین ۷۲ملت با حضور تعدادی از بازیگران سرشناس بالیوودی می‌سازد.

تهیه کننده باغ‌های معلق پاییز گذشته در فرودگاه بمبئی به استقبال مجیدی آمد.


به گزارش همشهري، سال گذشته پس از آنكه اعلام شد فيلمساز نامزد اسكار قصد دارد «باغ‌هاي معلق» را در هندوستان بسازد، مجيدي به هند رفت تا در مراسم افتتاحيه بخش جنبي روح آسياي جشنواره فيلم هند شركت كند؛ گرچه او خيلي زود هند را به مقصد ايران ترك و بسياري از نمايندگان رسانه‌هاي گروهي را براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اين پروژه سينمايي نااميد كرد. آن زمان گفته شد كسالت مانع اصلي اقامت بيشتر مجيدي در هند بوده است.

آغاز در ژانويه 2015

براساس آنچه پايگاه اطلاع‌رساني مومباي ميرر منتشر كرده، خالق فيلم‌هاي ماندگار «بچه‌هاي آسمان»، «باران» و «آواز گنجشك‌ها» اواخر سال‌جاري ميلادي دوباره به هند مي‌رود و انتظار مي‌رود نخستين نماي پروژه باغ‌هاي معلق در ژانويه2015 (زمستان امسال) در اين كشور مقابل دوربين برود؛ سرزميني كه مجيدي بارها در اظهارنظرهاي متفاوت از علاقه خود به آن سخن گفته و آرزو كرده يك روز فيلمي در هند بسازد.

سفر 12روزه گروه 6نفري

با توجه به علاقه فيلمساز سرشناس ايراني به مسكوت ماندن روند توليد فيلم‌هايش، طبيعي است كه تا زمان آغاز فيلمبرداري تازه‌ترين ساخته او خبري در رسانه‌ها منتشر نشود. يك منبع نزديك به گروه توليد باغ‌هاي معلق به رسانه‌هاي هند خبر داد كه گروهي 6نفره از مدتي پيش كار پيش‌توليد پروژه را آغاز كرده‌اند. او به مومباي ميرر گفت: آنها 12روز در هند بودند و به ناينيتال، جايپور و بمبئي سر زدند. ظاهرا برخي لوكيشن‌ها را هم پسنديدند.

پرواز از مونيخ به بمبئي

به گفته همين منبع، گروه 6نفره سابقه همكاري با مجيدي را دارد و حساسيت‌هاي او را در انتخاب لوكيشن و ديگر جزئيات مربوط به توليد فيلم درك مي‌كند. همكاران مجيدي هفته گذشته هند را ترك كردند و حالا بايد منتظر تأييد گزينه‌هايشان از سوي كارگردان پروژه باشند. براساس اطلاعات سايت مومباي ميرر، مجيدي پس از پايان كار روي كودكي محمد، با يك پرواز مستقيم از مونيخ به هند مي‌رود تا باغ‌هاي معلق را كليد بزند.

شارين مانتري كديا و كيشور آرورا از شركت اي‌كندي فيلمز تهيه‌كنندگان فيلم تازه مجيدي هستند كه 2سال تمام منتظر گرفتن پاسخ مثبت او بوده‌اند. قرار است خالق «بدوك» و «بيد مجنون» پس از رسيدن به هند لوكيشن‌ها را نهايي و بازيگران اصلي را انتخاب كند. ظاهرا او براي نقش اصلي باغ‌هاي معلق بايد دنبال بازيگري هندي بگردد كه انگليسي را هم به آساني زبان مادري حرف بزند.

همكاري با بازيگر جوان باليوودي

گفته مي‌شود مجيدي در سفر پاييز سال گذشته خود به هند با سوشانت سينگ راجپور ديدار و گفت‌وگو كرده است‌اين‌دو از آن روز به بعد با هم در تماس هستند و احتمال مي‌رود فيلمساز ايراني بخواهد از اين بازيگر جوان در نقش اصلي باغ‌هاي معلق بهره ببرد. اين اطلاعات را سايت اينديا تودي منتشر كرده و در بخشي از خبر آورده است: سوشانت از مدت‌ها پيش پيشنهاد همكاري با مجيدي را دريافت كرده و منتظر آغاز پروژه است.

منتظر حضور مجيدي

شارين مانتري از مديران ارشد شركت اي‌كندي فيلمز كه قرار است باغ‌هاي معلق را براي مجيد مجيدي تهيه كند، در اين‌باره به سايت ميد دي گفته است: انتخاب بازيگر براي اين فيلم فقط وقتي آغاز مي‌شود كه مجيدي به هند بيايد. پيش از اين قرار بود فيلمساز ايراني نامزد اسكار ‌ماه آينده ميلادي يعني دقيقا يك سال پس از نخستين ديدار خود با تهيه‌كنندگان باغ‌هاي معلق به هند بازگردد اما تلاش او براي آماده نمايش كردن فيلم سينمايي «كودكي محمد» سفر دوباره به هندوستان را كمي به تأخير انداخته است. اين روزها فعاليت مجيدي در يكي از بزرگ‌ترين توليدكنندگان فيلم در دنيا به نقل محافل سينمايي اين كشور تبديل شده است.

 

کد خبر 269165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha