یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

مجید مجیدی در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه ۷سال از عمر خود را صرف ساختن فیلمی درباره زندگی پیامبر اعظم کرده، تولید فیلم سینمایی محمد(ص) را آغازگر یک نهضت سینمایی درباره تاریخ اسلام دانست.

مجید مجیدی

به گزارش همشهری، فیلمساز سرشناس ایرانی نخستین سخنران جشنواره اهل‌بیت(ع) و جایزه بزرگ پیامبر اعظم بود که صبح روز گذشته در تالار سوره حوزه هنری آغاز به‌کار کرد. وی با اشاره به هجمه‌های سال‌های اخیر به اسلام و ساحت نبی اکرم(ص) گفت: در بررسی دلیل این هجمه‌ها متوجه می‌شویم ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌ها وجود پیغمبر را خطری برای خود می‌دیدند. انسان آن روز در جهل مرکب بود و جهل در دنیای امروز به جهل مدرن تبدیل شده است. مجیدی با بیان اینکه امروز پرداختن به ساحت رسول‌الله(ص) جهاد است، افزود: همانطور که صهیونیسم روی هنر به‌ویژه سینما چنبره زده و اهدافش را از طریق سینما و رسانه تبلیغ می‌کند، ما هم باید به این ابزار مجهز شویم.

بنده با عنایت پیامبر(ص) وارد این راه شدم و در آستانه ورود به نیم‌قرن دوم زندگی‌ام توفیق داشتم با ساختن فیلم در جهت وحدت در جهان اسلام گام بردارم. وی‌گفت: من به دیده یک فیلم به این پروژه نگاه نکردم بلکه آن را شروع یک نهضت می‌دانم. حجت‌الاسلام محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) دیگر سخنران افتتاحیه نخستین جشنواره پیامبر اعظم(ص) بود که هدف این جشنواره را پاسخگویی به اتهام‌ها، شبهه‌ها و اهانت‌هایی ذکر کرد که در سال‌های اخیر به ساحت مقدس قرآن، اسلام و شخص پیامبر اکرم(ص) انجام شده است. جشنواره فرهنگی هنری اهل‌بیت(ع) و جایزه جهانی پیامبر اعظم(ص) عصر روز گذشته با برگزاری همایش پیامبر اعظم، سینما و ادبیات جهانی ادامه یافت.

کد خبر 260502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز