همشهری آنلاین: جامعه کنونی از بی‌اخلاقی رنج می‌برد. در تمام حوزه‌ها ما آسیب‌پذیر شده‌ایم حتی آنچه را که 15 بهمن در مجلس دیدیم از این بی‌اخلاقی است. در صورتی که رهبر انقلاب تاکید بر وحدت داشته و بیان کردند که در این شرایط ما بیش از پیش به وحدت نیاز داریم.

مجید مجیدی در مراسم اختتامیه کنگره پیامبر اعظم با ابراز خرسندی از توفیق ساخت فیلم محمد (ص) ابراز داشت: حدود سه سال است که در خصوص زندگانی رسول گرامی اسلام تحقیق کردیم و هرقدر در منابع تاریخی در خصوص زندگانی ایشان بیشتر تحقیق کردم؛ متوجه شدم که پیامبر ما در طول تاریخ مظلوم بوده و همچنین چقدر در میان مسلمانان و حتی در کشور ما نیز مظلوم است.

مهمترین اظهارات مجید مجیدی به نقل از فارس در زیر آمده است:

  • با کمبود روایت‌های تاریخی از بدو تولد تا بعثت پیامبر(ص) و کمبود مستندات تاریخی توانستیم منابع گران‌قدری را جمع‌آوری کنیم.
  • وجوه معرفتی و اخلاقی پیامبر(ص) هنوز ناشناخته است. این مصیبت‌های بشری حاصل از بی‌اخلاقی است که در نتیجه نبود معرفت به شخص پیامبر اکرم رقم خورده است.
  • نکته جالب اینجاست که در رابطه با زندگانی حضرت عیسی(ع) حدود 200 فیلم مستقیم و غیر مستقیم کار شده است. همچنین حدود 120 فیلم درباره حضرت موسی(ع) و در خصوص زندگانی پیامبران‌ دیگر 80 فیلم ساخته شده است و در خصوص بودا نیز 45 فیلم ساخته شده اما در خصوص زندگانی پیامبر اکرم تنها یک فیلم شاخص به نام «محمدرسول‌الله(ص)» (فرستاده) توسط مصطفی عقاد ‌کارگردانی شده است.
  • جامعه کنونی از بی‌اخلاقی رنج می‌برد. در تمام حوزه‌ها ما آسیب‌پذیر شده‌ایم حتی آنچه را که 15 بهمن در مجلس دیدیم از این بی‌اخلاقی است. در صورتی که رهبر انقلاب تاکید بر وحدت داشته و بیان کردند که در این شرایط ما بیش از پیش به وحدت نیاز داریم.
  • هنوز بُعد معرفتی و اخلاقی پیامبر در جامعه و به تبعه آن با خانواده‌ها نهادینه نشده است. چقدر توانسته‌ایم اخلاق ناب محمدی را به عنوان الگو به جامعه معرفی کنیم. در صورتی که اگر واقعا این آموزه‌ها در حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ وارد شود، بسیار تاثیرگذار خواهد بود و چاره همه دردهای بشریت همین است.
  • هیچ مسئولی را مانند مقام معظم رهبری پیدا نکرده‌ام که دغدغه فرهنگی داشته باشند و با افق درازمدت به مقوله فرهنگ نگاه جامع و کاملی داشته باشد.
  • از هنگامی که تولید این فیلم را آغاز کردم قطر خواهان مشارکت در این پروژه بود اما از آنجایی که معتقد بودم این فیلم باید افتخارش نصیب جمهوری اسلامی ایران باشد، قبول نکردم. این درحالی است که اکنون قطر با همکاری تهیه‌کنندگان هالیوود که فیلم‌های ماتریکس و ارباب حلقه‌ها را ساخته‌اند، با هزینه یک میلیارد دلار پروژه ساخت فیلمی از حضرت رسول(ص) از بدو تولد تا رحلت ایشان را آغاز کردند و سریع نیز پیش می‌روند تا از منظر و نگاه خودشان نسخه جهان اسلام را ببندند و نمی‌خواهند که جمهوری اسلامی ایران مبتکر عظیم جهان اسلام باشد.
  • 5 ماه است از طریق بانک مرکزی ایران دنبال تأمین دلارهای لازم برای هزینه بخش خارجی فیلم هستم. با این وجود ماشین‌های مدل بالا با ارز مرجع وارد کشور می‌شود و ما همچنان در تهیه این فیلم دچار مشکل هستیم. در واقع این هم نشأت گرفته از بی‌اخلاقی است.
کد خبر 200179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز