جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: همسر رابین ویلیامز از دچار بودن او به نشانه‌های اولیه بیماری پارکینسون خبر داده است، اما آیا این بیماری در خودکشی ویلیامز دخیل بوده است؟

Williams

به نوشته لایوساینس سوزان اشنایدر در بیانیه‌ای اعلام کرد که همسرش در هنگام مرگ در مراحل اولیه بیماری پارکینسون بوده است،

 سوزان اشنایدر در بیانیه‌ای گفت شوهرش بر وابستگی بر الکل فائق آمده بود و ذهنی هشیار داشت، اما هنوز آماده نبود درباره دچار بودنش به پارکینسون به طور علنی صحبت کند.

او افزود که ویلیامز از اضطراب و افسردگی هم رنج می‌برده است. این کمدین معروف آمریکایی هفته پیش ظاهرا به علت خودکشی در آپارتمانش درگذشت.

اشنایدر گفت: «امید ما این است درگذشت تراژیک رابین باعث شود که دیگران جرات درخواست مراقبت و حمایتی را که در چنین مواردی به آن نیاز دارند، پیدا کننند و به این ترتیب کمتر دچار احساس ترس شوند.»

بیماری پارکینسون باعث از دست رفتن سلول‌های مغزی در بخش‌هایی از مغز می‌شود که مسئول کنترل حرکات هستند و علائم بیماری به صورت لرزش، سفتی دست‌ها و پاها، اختلال در تعادل و هماهنگی حرکات بروز می‌کند.

این علائم به تدریج بروز می‌کنند و با پیشرفت بیماری می‌توانند مانع انجام فعالیت‌های روزمره شوند. علاجی برای پارکینسون وجود ندارد، اما داروهایی برای برطرف کردن علائم بیماری وجود دارد.

اغلب مبتلایان به این بیماری در سنین بالای ۶۰ تشخیص داده می‌شوند، اما حدود ۱۰ درصد موارد بیماری در زیر ۴۰ سالگی بروز می‌کند. ویلیامز در هنگام مرگ ۶۳ ساله بود.

پارکینسون و خودکشی

افسردگی یک عارضه رایج در مبتلایان به بیماری پارکینسون است و تشخیص آن به خصوص با توجه به وجود سایر علايم بیماری مانند زوال عقل، اختلال گفتار و اشکال در بیان عواطف در صورت ممکن است مشکل باشد.

تحقیقاتی درباره رابطه میان بیماری پارکینسون و افزایش خطر خودکشی انجام شده است، اما هیچکدام‌شان نتوانسته‌اند رابطه میان پارکینسون و خودکشی را ثابت کنند و نتایج متضادی داشته‌آند.

یک بررسی در دانمارک در سال ۲۰۰۷ نشان داد که میزان خودکشی در میان افراد مبتلا به پارکینسون مشابه میزان آن عموم مردم است.

یک بررسی دیگر در سال ۲۰۰۱ در آمریکا بر روی بیش از ۱۴۴۰۰۰ فرد مبتلا به پارکینسون نشان داد که میزان خودکشی در میان عموم مردم ۱۰ برابر بیشتر از میزان آن در میان افراد مبتلا به پارکینسون است

و بالاخره یک بررسی دیگر در سال ۲۰۰۸ نشاندهنده میزان بالاتر از حد انتظار خودکشی در میان افراد دچار پارکینسون بود که درمان با تحریک عمقی مغز را دریافت کرده بودند. در این شیوه درمانی با جراحی یک وسیله که ایمپالس‌های الکتریکی تولید می‌کند، درون مغز کاشته می‌شود. در این بررسی خودکشی در میان بیمارانی که دچار افسردگی هم بودند یا مجرد بودند، با احتمال بیشتری رخ داده بود.

البته این شیوه درمانی در افرادی که بیماری پارکینسون پیشرفته دارند و فقط در مواردی که بیماران به دارو پاسخ نمی‌دهند، به کار می‌رود.

کد خبر 268870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha