همشهری آنلاین: معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌هایی به منظور ارتقای جایگاه خبرنگاران، گفت: پیش‌نویس قانون مطبوعات به زودی در هیات دولت بررسی می‌شود.

به گزارش فارس، حسین نوش‌آبادی با بيان اين خبر گفت: قانون مطبوعات کشورمان همانند سایر قوانین پس از مدتی نیاز به بازنگری دارد که این اتفاق در دولت جدید افتاده است.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: اگرچه مسئله بازنگری قانون مطبوعات در مجلس مطرح شد، اما چون در آن زمان برخی نگاه‌های سیاسی وجود داشت و برخی جناح‌بینی‌ها ایجاد شده بود، شایسته خبرنگاران نبود که این قانون در آن فضا بررسی شود، اما به زودی این قانون بازنگری شده و تقدیم هیأت دولت خواهد شد.

وی در رابطه با برخی دیگر از اهداف برنامه‌های وزارت ارشاد برای اصحاب رسانه‌، از لایحه‌ای به نام قانون سازمان رسانه‌ای کشور خبر داد و تشریح کرد: تا کنون هیچ سازمان رسانه‌ای در کشور وجود نداشته است اما دولت جدید به سمتی حرکت می‌کند که سازمان صنفی رسانه‌ای نیز همچون سایر نظام‌های صنفی در کشور فعال شود و بتواند در عرصه‌های مختلف تأثیرگذار باشد.

  • تدوين قانون تبليغات همگاني

نوش‌آبادی در ادامه با گلایه از وضعیت تبلیغات در کشورمان، اظهار داشت: پیش‌نویس قانون تبلیغات همگانی تهیه شده است تا بتواند وضعیت آشفته تبلیغات در کشورمان را ساماندهی کند.

وی فعالیت‌های وزارت ارشاد را پایبند به قانون دانست و افزود: جامعه‌ای پیشرفته در گرو مطبوعاتی پیشرفته است، بنابراین باید به رسانه‌ها هر چه بیشتر اعتماد و توجه کنیم تا با سرعت بیشتری به سوی هدف نهایی که داشتن جامعه ایرانی ـ اسلامی متمدن است حرکت کنیم.

نوش‌آبادی در ادامه با اشاره به انتظارات دولت تدبیر و امید از اصحاب رسانه، اظهار داشت: دولت متعلق به جریان و نگاه خاصی نبوده و نیست بلکه دولت متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین تمام جریان‌های فکری باید کارهای مثبت دولت را انتشار دهند تا به نحوه صحیح به رسالت خویش عمل کنند.

  • دولت قصد دولتی کردن رسانه‌ها و خبرنگاران را ندارد

وی افزود: دولت به هیچ عنوان قصد دولتی کردن رسانه‌ها و خبرنگاران را ندارد و نخواهد داشت، اما انتظار دارد تمامی فعالان عرصه خبر به رسالت واقعی خویش عمل کنند.

  • ابلاغ اساسنامه جديد صندوق حمایت از خبرنگاران و نویسندگان تا پايان شهريور ماه

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم در ادامه در خصوص نیازهای خبرنگاران و تلاش وزارت مذکور در جهت رفع آنها گفت: صندوق حمایت از خبرنگاران و نویسندگان با سازوکار جدید وارد عمل شده است و اساسنامه جدید آن نیز تا پایان شهریور ماه 93 ابلاغ خواهد شد که مطابق آن، برخی از نیازهای اولیه خبرنگاران از قبیل بیمه تکمیلی برطرف خواهد شد.

  • اعلام آمادگي براي سه برابر شدن يارانه مطبوعات

نوش‌آبادی درباره یارانه مطبوعات نیز خاطرنشان کرد: یارانه مطبوعات از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بسیار شفاف‌تر از قبل شده و بر اساس شاخصه‌های موجود عمل می‌شود. همچنين با بررسی‌های جدید مشخص شد که ظرفیت افزایش و ارتقای این یارانه‌ها تا سه برابر حد فعلی وجود دارد.

کد خبر 268842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha