همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت از رضا فرجی‌دانا، گفت: دکتر فرجی‌دانا باید واقعیت‌ها را برای مردم بازگو کند؛ زیرا فرجی‌دانا تا به امروز کار خلاف قانونی انجام نداده و حضورش در وزارت علوم باعث نشاط علمی، فرهنگی و سیاسی در دانشگاه‌ها شده است.

mirzadeh

به گزارش تسنیم، دكتر حميد ميرزاده در جلسه هيات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامي، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نهادهای علمی بی‌نظیر در سطح بین‌المللی است، گفت: این نهاد علمی با همت بالای آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی در سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد، اما با مدیریت فوق‌العاده دکتر جاسبی به جایگاه عظیم کنونی خود رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: ما باید از خدمات ارزنده دکتر جاسبی در دوران مدیریتش تشکر و قدردانی کنیم که با تلاش خود بستر عظیم علمی دانشگاه آزاد را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه علمی ایران را در سطح منطقه و جهان از پوسته پنجم به پوسته اول و دوم تغییر داد، گفت: چرا برخی تاثیرگذاری انکارناپذیر دانشگاه آزاد را در آموزش عالی کشور نادیده می‌گیرند، دانشگاهی که هم‌اکنون در حدود 45 درصد بار آموزش عالی کشور را بر دوش دارد، نتیجه خدمات صادقانه آقای دکتر جاسبی و همکاران او طی 30 سال گذشته بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: انصاف اقتضاء می‌کند در بررسی کارنامه دانشگاه آزاد به فعالیت‌های مثبت و ارزشمند مدیریت اسبق توجه بیشتری کنند، زیرا در تمامی این سال‌ها اقدامات قابل توجهی در دانشگاه آزاد انجام شده است.

میرزاده با تقدیر و تشکر از وزیر علوم برای همکاری‌های صمیمانه این وزارتخانه با دانشگاه آزاد، تصریح کرد: دکتر فرجی‌دانا در راستای پیشرفت علمی و افزایش توان علمی دانشگاه در طول یک سال گذشته همکاری صمیمانه‌ای داشته است که صمیمانه از تمامی این تلاش‌های دلسوزانه قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: دکتر فرجی‌دانا بدون تنگ نظری و بر اساس اصول و قوانین و مقررات بسیاری از مشکلات دانشگاه آزاد را حل کردند.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اعتماد وزیر علوم به بدنه دانشگاهی کشور، تصریح کرد: یکی از درخشان‌ترین اقدامات وزیر علوم در این مدت دخالت دادن اساتید و اعضای هیئت‌های علمی در انتخاب روسای دانشگاه‌های کشور است که بی‌شک یکی از بی‌سابقه‌ترین فعالیت‌های مفید و ارزنده در طول این سال‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه از سال 54 در دانشگاه پلی‌تکنیک بودم و بسیاری از مسئولان کنونی وزارت علوم را می‌شناسم، اظهار داشت: مسئولان کنونی وزارت علوم و بسیاری دیگر از بزرگان این وزارتخانه از فرزندان انقلاب هستند، به نظام و رهبری علاقمند هستند و برای این آب و خاک و اعتلای آن خون دل خورده‌اند.

میرزاده گفت: دکتر فرجی‌دانا باید واقعیت‌ها را برای مردم بازگو کند، زیرا ایشان تا به امروز کار خلاف قانونی انجام نداده است و حضور ایشان در وزارت علوم باعث نشاط علمی، فرهنگی و سیاسی در دانشگاه‌ها شده است.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: دکتر فرجی‌دانا به خوبی به وظایف وزارتی خود عمل کرده که شاهد این مدعا حل شدن بسیاری از مشکلات آموزش عالی در بخش‌های دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی در مدت کوتاه وزارت علوم دولت يازدهم است.

کد خبر 268829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha