همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی از طرح بوش مبنی بر برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح درباره خاورمیانه استقبال کرد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری کویت، اکمل الدین احسان اوغلو دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی، با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از طرح جورج بوش رییس جمهور آمریکا مبنی بر برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح در خصوص خاورمیانه بر حمایت سازمان کنفرانس اسلامی از ایجاد راه‌حل عادلانه و فراگیر صلح در خاورمیانه تاکید کرد.

وی وجود چنین راه‌حلی را برای پایان دادن به مشکلات 60 ساله ‌مردم فلسطین بر اساس قطعنامه‌ها و معیارهای بین‌المللی و هم چنین طرح صلح پیشنهادی اعراب که بتواند به تحقق اهداف کامل مردم فلسطین بویژه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف منجر شود ضروری دانست.

اوغلو ابراز امیدواری کرد که این پیشنهاد رییس جمهور آمریکا گامی جدی برای پایان دادن به اشغالگری‌های اسراییل در تمامی اراضی اشغال شده‌ی عربی و تحقق صلح عادلانه و فراگیر در خاورمیانه باشد.

از سوی دیگر، عمرو موسی دبیرکل اتحادیه‌ عرب، در تماس تلفنی با کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا، بر ضرورت احیای مذاکرات جهت ایجاد صلح فراگیر تاکید کرد.

اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عمرو موسی در این تماس تلفنی انجام مذاکرات بین طرف‌های عربی و اسراییل را جهت تحقق صلح بر اساس طرح صلح کشورهای عربی ضروری دانسته است.

وی هم چنین بر ضرورت انجام این مذاکرات در چارچوب زمانی مشخص و بر اساس معیارهای بین‌المللی توافق شده تاکید کرده است.

در بیانیه‌ اتحادیه‌ی عرب آمده است: در این مکالمه تلفنی هم چنین سخنرانی اخیر بوش در خصوص خاورمیانه و راه‌های احیای روند صلح مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 26871

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز