دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست اضطراری وزیران امور خارجه عرب برای بررسی تلاش ها به منظور فعال سازی طرح‌صلح عربی و رایزنی درباره بحران سیاسی لبنان در شهر قاهره پایتخت مصر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیران امور خارجه کشورهای عربی در این نشست که ساعاتی پیش (درروز دوشنبه 8 مرداد) آغاز شد، به گزارش عبدالاله الخطیب و احمد ابوالغیط وزیران امور خارجه اردن و مصر درباره سفر هفته گذشته خود به تل آویو برای بحث و گفتگو درباره طرح صلح عربی گوش فرا خواهند داد.

در این نشست همچنین درخواست جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا برای برگزاری اجلاس بین المللی صلح درباره خاورمیانه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب به خبرنگاران گفت که وزیران امور خارجه عرب درباره موضع اعراب درخصوص تحول جدید مطرح شده توسط بوش رایزنی خواهند کرد و باید همگان از آمریکا گرفته تا کشورهای عربی و رژیم اسرائیل با جدیت آن را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: اعراب در احیای روند صلح و تغییر وضعیت موجود جدی هستند، اما ما آماده ورود به یک روند غیر واقعی نیستیم ، طرحی از طرف آمریکا وجود دارد و خواهان فعال سازی و قراردادن آن در مسیر واقعی و درست هستیم.

موسی همچنین خواستار برگزاری اجلاس بین المللی صلح درباره خاورمیانه زیر نظر سازمان ملل یا کمیته چهارجانبه روند صلح خاورمیانه شد.

سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان نیز پیش از آغاز نشست گفت که موضع کشورش در قبال برگزاری اجلاس بین المللی بر این ضرورت تاکید دارد که این اجلاس به مسائل اصلی نظیر مرزها، بازگشت پناهندگان فلسطینی و قدس بپردازد در غیراین صورت این اجلاس ظاهری و بی فایده خواهد بود.

کد خبر 27786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز