همشهری آنلاین: وزیر نفت، پذیرش پرداخت بدهی زنجانی توسط "یک فرد ناشناس" را دروغ خواند.

زنگنه

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن زنگنه امروز در حاشیه همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اجرای بسته جدید دولت می تواند ظرفیت‌های جدیدی را در اقتصاد ایجاد کند، گفت: صرفه‌جویی درآمدها برای کشور در طرح‌های توسعه صنعت نفت هزینه می شود.

وزیر نفت، تامین خوراک پتروشیمی‌ها، اجرای طرح‌های بهینه‌سازی را از جمله مواردی دانست که می توان در قالب این بسته جدید دنبال کرد.

زنگنه همچنین از استفاده ظرفیت بند «ق» تبصره 22 قانون بودجه برای ایجاد تحرک در اقتصاد سخن گفت.

وی در خصوص موارد مطرح شده درباره پذیرش پرداخت بدهی بابک زنجانی توسط یک فرد ناشناس بیان کرد: این موضوع، دروغ است.

وزیر نفت همچنین با اشاره به اینکه پرونده کرسنت در جریان است، تصریح کرد: اطلاعات کامل از طریق مسئولان ارائه خواهد شد.

روز گذشته رسانه‌های خارجی با انتشار اخبار فوری از اعلام حکم پرونده کرسنت توسط دادگاه لاهه خبر داده بودند.

زنگنه به توسعه میادین مشترک پارس جنوبی، غرب کارون، آزادگان، یادآوران و میدان‌های نفتی اشاره کرد و گفت: البته میدان‌های نفتی در بسته جدید دولت پیش‌بینی نشده اند.

وی با بیان اینکه در نظر است فاز 17 پارس جنوبی تا سال 96 به اتمام برسد، بیان داشت: تا پایان سال جاری ظرفیت تولید گاز 100 میلیون مترمکعب افزایش می یابد و در سال آینده نیز به همین میزان افزایش تولید خواهیم داشت که می‌تواند ما را از وضعیت شکنندگی قیمت‌ها در بازار خارج کند.

وزیر نفت در مورد برنامه‌هایی که برای تقویت بخش خصوصی توسط وزارت نفت در نظر گرفته شده است، گفت: ما برای اجرای پروژه و مدیریت پروژه در حال انجام کارهایی برای تقویت هستیم که هنوز این موارد نهایی نشده، اما طراحی ها صورت گرفته است تا از طریق آن بتوانیم طرح‌های بزرگ را اجرایی نماییم.

وی درباره آخرین وضعیت توسعه پارس جنوبی نیز اظهار داشت: این موضوع در حال اجرا است اما به هر حال اقداماتی که بخواهد تحولات آنچنانی ایجاد کند، قابل انجام نیست، ولی از لحاظ مدیریتی پیگیری و راهنمایی ها به صورت مداوم انجام می‌شود.

زنگنه در مورد توسعه فاز 11 پارس جنوبی عنوان کرد: طرح های موجود به قدری زیاد است که اولویت اجرا با همان‌ها است، نه اینکه بخواهیم با توجه به کمبود منابعی که داریم، طرح های دیگر را نیز زخمی کنیم.

وزیر نفت، نرخ خوراک پتروشیمی ها در بورس اوراق بهادار را مورد اشاره قرار داد و گفت: این موضوع تمام شده تلقی می شود، دولت نظر خود را در این زمینه اعلام کرده است. برای سال آینده نیز دولت هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده، اما امسال مجلس اقدامی در این زمینه انجام داده و وارد این قضیه شد و قیمت گذاری انجام داد که متعارف نیست به هر حال اطلاعی ندارم که مجلس در ادامه چه کاری را انجام خواهد داد، اما نظر دولت این نیست که مجلس وارد این قضیه شود.

زنگنه درباره اینکه آیا موضوع ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور و سرمایه‌گذاری آنها در صنعت نفت در بحث خروج از رکود دیده شده یا خیر؟، بیان کرد: این موضوع در بسته مدنظر قرار نگرفته، ولی با فرض فعلی بسته را طراحی کردیم، اما اگر مشکلات حل شود و رشد بخش های مختلف اقتصادی کشور افزایش یابد، توسعه صنعت را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همه آنچه که انجام خواهیم داد در لایحه خروج از رکود نیامده و آنچه در لایحه آمده که دولت نیاز به مجوز برای آن دارد.

وزیر نفت از برنامه‌ریزی در بسته برای انجام صرفه‌جویی‌ها در بخش های مصرف حمل و نقل داخلی خبر داد و خاطر نشان کرد: با شهرداری بحث‌های مفصلی برای صرفه‌جویی در بخش حمل و نقل داشتیم.

کد خبر 268594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha