همشهری آنلاین: وزیر نفت گفت: وزارت نفت، مقدمات لازم را برای جذب سرمایه گذاران خارجی درصنعت نفت آماده کرده است.

بیژن نامدار زنگنه، پنجشنبه 29 خرداد درحاشیه بازدید رییس مجلس شورای اسلامی از فازهای در دست ساخت پارس جنوبی درشهرستان کنگان استان بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: درصورت نهایی شدن توافقات ژنو درگفت وگوهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با 1+5، وزارت نفت برای حذب و حضور سرمایه گذاران خارجی در این بخش آماده است.

رییس مجلس شورای اسلامی که عصر چهارشنبه برای بازدید از طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی به عسلویه سفر کرده است روز پنجشنبه در راس هیاتی از فازهای 12، 15 ، 16، 17و 18 این پروژه بازدید کرد.

در این بازدید جمعی از مقام های ارشد وزارت نفت، اعضای کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، استاندار بوشهر و فرماندار کنگان رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کردند.

برگزاری نشست مشترک با مدیران و مسوولان صنعت نفت درپارس جنوبی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در جریان سفر رییس مجلس شورای اسلامی به عسلویه است.

هم اکنون فازهای 13، 14، 19تا 22 پارس جنوبی در قالب طرح های اولویت دوم پارس جنوبی با متوسط 60 درصد پیشرفت فیزیکی و فازهای 12 و 15 تا 18 پارس جنوبی با متوسط پیشرفت بالای 90 درصد در قالب طرح های اولویت نخست پارس جنوبی دردست اجراست.

طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی با 24 فاز در شهرستان های عسلویه و کنگان در جنوب استان بوشهر در دست اجراست که اکنون10 فاز آن با تولید روزانه 280 میلیون متر مکعب در حال بهره برداری است.

کد خبر 263093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha